Близо 1600 физически и юридически лица, които не са платили в срок декларираните от тях данъци, ще получат обаждане от офиса на териториалната дирекция на Националната агенция за приходите в Сливен. Позвъняванията вече са в ход, а задълженията им към бюджета надхвърлят 1,5 млн.лв. Същевременно вече са разпратени и над 400 електронни писма до длъжници с напомняне за предприемане на действия по погасяване на просрочените задължения.
Предишни кампании на НАП са доказали, че телефонният контакт е ефективен и евтин метод за насърчаване на клиентите да покрият дълговете си към бюджета. Данните сочат, че след телефонен разговор над 70 на сто от длъжниците внасят задълженията си в уговорения срок.
Невнасянето на данъка върху доходите в 14 дневен срок след позвъняването води до стартиране на процедура за принудително събиране на дълговете. Един от най-често използваните способи за събиране на неплатен данък върху доходите е налагането на запор върху заплатата или банковите сметки на длъжника.
От НАП уверяват, че ако в двуседмичния срок след позвъняването постъпи плащане или длъжникът даде обезпечение, към запор няма да се пристъпва. Към момента действат и 54 разрешения за неотложни плащания. Този начин на разсрочено погасяване на задълженията е един от предпочитаните от бизнеса, тъй като на практика не се достига до крайните мерки на принудителното събиране каквито са възбраните на имущество и публичните търгове за разпродажба на фирмените активи.
До края на година ще се проведат още информационни телефонни кампании, ще продължават и срещите с длъжниците на НАП. Целта е да се стимулира доброволното изпълнение на просрочени задължения на физически и юридически лица от всички териториални дирекции на НАП. Кампаниите предвиждат осъществяването на личен контакт с длъжниците както на ниво териториални дирекции, така и чрез обаждане от Информационния център на централно управление.