Експерти от община Сливен започнаха да разясняват условията за учредяване на Сдружение, с което собствениците на многофамилни жилищни сгради да кандидатстват по програмата за саниране на Министерството на регионалното развитие.
Първата среща-разговор на сливенци с представители на общинска администрация се проведе вчера в зала „Май” като на нея присъстваха още кметът Кольо Милев и заместник-кметът Иван Манчев. Тези информационни срещи ще се провеждат всеки вторник от 16.00 часа в зала „Май“, увериха от общинското ръководство.
„Един от най-честите въпроси бе дали програмата изисква финансово участие от страна на собствениците. Важно е да се знае, че за разлика от програмата „Енергийно обновяване на българските домове“, цялата процедура по националната програма за саниране, от подаването на заявления за учредяване на сдружения до самото саниране, е безплатна. Също така на срещата стана ясно, че за блоковете, в които има общински жилища, община Сливен ще гарантира за тях и ще дава съгласието си при учредяването на Сдружението на собствениците и при кандидатстването за отпускане на средства по програмата“, посочи кметът Кольо Милев.
„През последните няколко дни много граждани идват в общината с въпроси, свързани с програмата и с реализирането й. Община Сливен информира гражданите, че подаването на заявление за регистрация на Сдружение на собствениците, съгласно чл. 29 , ал. 1 от ЗУЕС ще се извършва на гишета № 4 и № 5 в Център за административно обслужване”, съобщи заместник-кметът Иван Манчев.