Зачестяват оплакванията от граждани в РЗОК-Шумен
Зачестяват оплакванията от граждани в РЗОК-Шумен / netinfo
Пациентите дължат единствено потребителска такса за извършения преглед, с изключение на освободените от нея, напомнят от РЗОК-Шумен, във връзка със зачестили сигнали и оплаквания от граждани в РЗОК, по повод изискване от някои общопрактикуващи лекари за заплащане на допълнителни суми при издаване на документи.

Задължение на всеки общопрактикуващ лекар е да издава и/или заверява всички документи, посочени в чл.118 на НРД-2006. Такива са: талон за здравословно състояние, мед. свидетелство за приемане в детски заведения, здравна книжка на работещите в детски и хранителни заведения, мед. бележка на дете /ученик/, че не е в контакт със заразно болни, направление за хоспитализация, амбулаторен лист и др.

При заплащане на потребителска такса, съгласно чл. 37 от ЗЗО, лекарят издава документ за заплатените суми.

При всички случаи, в които здравноосигурените лица считат, че са нарушени правата им могат да сигнализират в РЗОК – Шумен. При възникнали въпроси относно медицинското обслужване може да бъде получен отговор на място в приемната на РЗОК, на телефон 85-00-70 или на e-mail shumen@nhif.bg