Нова електронна услуга ще предлага община Шумен. Чрез въвеждането на така наречения потребителски панел, всички граждани ще имат достъп до информационната данъчна система, където ще могат да проследят данъчните си взаимоотношения с местната администрация.
"За целта, желаещите ще трябва да подадат искане в данъчния отдел на общината, от където напълно безплатно ще получат своя клиентски идентификационен номер", обясни зам.-кметът по бюджет и финанси Александър Генчев. Чрез въвеждането на услугата, гражданите ще могат да проверят данъчното си досие, дължимите суми, извършени плащания, наложени актове и др. В системата има налична информация от 1997 година насам.
Услугата ще е достъпна от понеделник - 24 февруари. До сайтът, в който ще могат да се правят справките, ще отвежда линк поместен в сайта на община Шумен.
Относно старта на данъчната кампания, зам.-кметът Александър Генчев заяви, че плащания за данък МПС, данък сгради и такса "Битови отпадъци" могат да се правят от 4 март. Стартирало е и отпечатването на известията за дължимите налози. До края на месеца ще бъдат разпратени общо 60 000 такива.