Проверка на ДКЕВР доказала, че няма грешка в електромерите, твърдят от Енерго Про
Проверка на ДКЕВР доказала, че няма грешка в електромерите, твърдят от Енерго Про / Дарик радио - Русе

Проверката на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране показала, че няма  отклонение в показанията на електромерите. Това означава, че потреблението на клиентите е отчетено правилно и сметките са реални, съобщиха от Енерго Про. Проверката е била извършена  в разпределителните центрове на енергоразпределителното дружество в Шумен и Горна Оряховица  на 12 и 13 февруари. Експертите на ДКЕВР са проверили качеството на обслужване и информацията, която се предоставя в центровете за обслужване на клиенти, показанията на електромерите, а точността на уредите е била установена с еталон.

От общо 14 проверени случая, избрани от проверяващите експерти, само при един електромер е констатирано съмнение за неточност, но след проверка в Български институт по метрология (БИМ), е установено, че уредът измерва точно. В хода на проверката от страна на ДКЕВР, при един от проверените сигнали, при напълно изправен електромер, е констатирано минимално отклонение в напрежението (от 2 волта) от установения стандарт. Компанията предприема мерки за отстраняване на  проблема.

Независимо от добрите резултати от проверката на ДКЕВР, ЕНЕРГО-ПРО продължава да проверява показания на електромери и изправността на уредите по сигнали на клиенти и по своя инициатива, допълниха от дружеството. През следващата седмица, в присъствието на клиенти и медии, специалисти на компанията ще проверяват електромери, при които има отчетена по-висока консумация от обичайната за този период на годината. „Ще направим тази проверка напълно прозрачно, за да се разсеят всякакви съмнения относно коректността на сметките за месец януари”,  сподели Мария Димитрова, Директор „Обслужване на клиенти” в ЕНЕРГО-ПРО.