Проектът за разширение на Околовръстното шосе на Пловдив се обжалва от екологични организации, съобщи управителят на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) инж. Дончо Атанасов. След приключването на тази процедура, процесът по ремонт на шосето може да продължи. Проектът е приоритет както на правителството, така и на АПИ. Пътят ще повтори габаритите на връзката Асеновград – Пловдив.
Както Асеновградско шосе има проблем с локалните платна, така е и с Околовръстното. Те са прерогатив на общините, уточни Атанасов и допълни, че държавата би могла да помогне с процесите на отчуждаване, за да може реализацията на проекта да е единна. Има сериозни проблеми около жп линията на Комбината за цветни метали, както и доста тежки инженерни мрежи, като например електропроводите.
С отчуждаването на терените, върху които ще бъдат разположени локалните платна, проектът ще се оскъпи значително. Финансирането на обекта по всяка вероятност ще е от ТОЛ системата. Проектът включва удвояване на пътя, който ще стане високоскоростен.
Както Асеновградско шосе има проблем с локалните платна, така е и с Околовръстното. Те са прерогатив на общините, уточни Атанасов и допълни, че държавата би могла да помогне с процесите на отчуждаване, за да може реализацията на проекта да е единна. Има сериозни проблеми около жп линията на Комбината за цветни метали, както и доста тежки инженерни мрежи, като например електропроводите.
С отчуждаването на терените, върху които ще бъдат разположени локалните платна, проектът ще се оскъпи значително. Финансирането на обекта по всяка вероятност ще е от ТОЛ системата. Проектът включва удвояване на пътя, който ще стане високоскоростен.