Собственикът на “Градски транспорт”: Унищожават ни
Собственикът на “Градски транспорт”: Унищожават ни / netinfo

Приватизираната фирма “Градски транспорт” може да спре да обслужва линиите си, ако Общинският съвет на Пловдив днес приеме предложената от нова методика за разпределяне на субсидиите и компенсациите за превозвачите. Това предупреди изпълнителният директор и съсобственик на фирмата Ангел Батаклиев преди гласуването на сесията.

Според него новият механизъм за изплащане на парите, предвиден в предложението на Александър Николов от ОДС, директно застрашава съществуването на продадената преди 5 месеца фирма. Според вносителя субсидиите и компенсациите на превозвачите трябва да се превеждат по нова схема заради промяната на съотношението между тролеи и автобуси, която в момента е 13 : 87, а преди 7 години е било 33 : 67.

Собственикът на “Градски транспорт” обаче бе категоричен, че – цитирам - новата схема е опит за пренасочване на държавни и общински пари от нерентабилните линии, каквито са 70% от маршрутите на неговата фирма, към силните линии на останалите превозвачи. Предложеният механизъм е като валяк, който трябва окончателно да смаже “Градски транспорт” след като години наред транспортната схема умишлено бе дублирана и променяна в ущърб на доскоро общинската фирма, каза Батаклиев.

Автобусите могат да спрат до месец, защото предложената схема за разпределяне на парите не позволява на “Градски транспорт” да генерира нормални приходи, дори при пълно изпълнение на разписанията и на ангажиментите за инвестиции, категоричен е собственикът й.

Става дума за извънредно предложение направено от Александър Николов от ОДС, което предвижда да се промени съотношението между тролейбусен и автобусен транспорт при изплащането на субсидиите. През 2000 година е било 33 на 67 на сто, сега заради намаляването на тролеите е 13 на 87. По тази схема трябва да се привеждат и парите смятат вносителите. Според Батаклиев обаче, зад предложението се крие опит да се пренасочват пари от нерентабилните линии на фирма "Градски транспорт" към ренталбилнти маршрути на частните фирми. Без компенсациите фирмата може да спре, защото и сега линиите с много пътници се обслужват от частните превозвачи, а за "Градския транспорт" да са неефктивните линии, обясни Батаклиев.