От 1 август до 25 септември, при изпълнението на графика за ремонтни дейности по проекта за модернизация на железопътния (жп) възел в Пловдив, предстои прекъсване на влаковото движение от първи до четвърти основен коловоз в жп гара Пловдив и връзката между гара Пловдив и гара Филипово. Това съобщиха от пресцентъра на „Национална компания железопътна инфраструктура“ (НКЖИ).
Движението ще бъде ограничено и ще се осъществява от пети до десети коловоз.
През периода на извършваните ремонти всички бързи влакове, които пътуват по направленията София - Бургас - София и София - Варна - София през гара Пловдив, ще се движат по обиколен маршрут през гара Димитровград и съответно с променено разписание, с което времето на пътуване ще се удължи с 55 минути.
Бързите влакове №8640 от Ямбол за София и №8641 от София за Ямбол, ще пътуват с променен маршрут София - Пловдив - Димитровград и обратно.
В гара Димитровград ще бъде осигурена връзка за и от Стара Загора и Ямбол с допълнително назначени влакове. Пътническите влакове по направленията Пловдив - Стара Загора - Пловдив и Пловдив - Карлово - Пловдив, както и бързите влакове от Пловдив за Варна и от Варна за Пловдив ще се движат до и от гара Филипово.
Между гара Филипово и гара Пловдив за пътниците от повечето композиции ще бъдат осигурени автобуси, като в този участък могат да се използват и редовните градски автобусни линии.
Няма да пътуват бързите влакове №4631 Горна Оряховица - Пловдив и №4632 Пловдив - Горна Оряховица. Желаещите да пътуват по тези маршрути могат да използват други композиции с удобни връзки в гарите Дъбово, Тулово и Карлово. Няма да се движат и влаковете по направлението Пловдив - Панагюрище - Пловдив, като за пътниците по този маршрут ще бъде осигурен транспорт с автобуси.
Ще бъдат извършени промени в транспортната схема и разписанията на композициите по направлението Пловдив - Асеновград - Пловдив. Част от влаковете ще пътуват до и от гара Крумово, като там ще осъществяват връзки с влакове за и от Пловдив и Асеновград.
Ще бъде променена транспортната схема и разписанията на влаковете по направлението Пловдив - Пещера - Пловдив ще бъдат коригирани. Част от композициите от и за Пещера ще се движат до и от гара Стамболийски, където ще осъществяват връзки с влакове за и от Пловдив. Ще бъде променена транспортната схема и коригирани разписанията на влаковете по направлението Пловдив - Димитровград - Пловдив и Хисар - Долна Махала - Хисар.
С променени разписания ще пътуват влаковете в участъците Стара Загора - Горна Оряховица - Стара Загора, София - Пловдив - София, София - Карлово - София, Бургас - Сливен - Бургас и др. По тази причина са променени връзките на влаковете в гарите София, Пловдив, Крумово, Филипово, Карлово, Димитровград, Стамболийски, Михайлово, Стара Загора, Тулово, Дъбово, Зимница, Карнобат, Долна Махала и др.
Строителните дейности по проекта за градска железница в Пловдив могат да започнат най-рано в края на 2025 година, съобщиха от НКЖИ на 19 април. За жп трасето, което преминава през Пловдив по бул. „Копривщица", по проект е заложено строителството на естакада и нов железопътен мост над река Марица. Проектът за градска железница на Пловдив се реализира на два етапа: единият е изграждането на вътрешния ринг в и около Пловдив, а вторият - на външния ринг, който предвижда включването и на индустриалните зони край града.
Движението ще бъде ограничено и ще се осъществява от пети до десети коловоз.
През периода на извършваните ремонти всички бързи влакове, които пътуват по направленията София - Бургас - София и София - Варна - София през гара Пловдив, ще се движат по обиколен маршрут през гара Димитровград и съответно с променено разписание, с което времето на пътуване ще се удължи с 55 минути.
Бързите влакове №8640 от Ямбол за София и №8641 от София за Ямбол, ще пътуват с променен маршрут София - Пловдив - Димитровград и обратно.
В гара Димитровград ще бъде осигурена връзка за и от Стара Загора и Ямбол с допълнително назначени влакове. Пътническите влакове по направленията Пловдив - Стара Загора - Пловдив и Пловдив - Карлово - Пловдив, както и бързите влакове от Пловдив за Варна и от Варна за Пловдив ще се движат до и от гара Филипово.
Между гара Филипово и гара Пловдив за пътниците от повечето композиции ще бъдат осигурени автобуси, като в този участък могат да се използват и редовните градски автобусни линии.
Няма да пътуват бързите влакове №4631 Горна Оряховица - Пловдив и №4632 Пловдив - Горна Оряховица. Желаещите да пътуват по тези маршрути могат да използват други композиции с удобни връзки в гарите Дъбово, Тулово и Карлово. Няма да се движат и влаковете по направлението Пловдив - Панагюрище - Пловдив, като за пътниците по този маршрут ще бъде осигурен транспорт с автобуси.
Ще бъдат извършени промени в транспортната схема и разписанията на композициите по направлението Пловдив - Асеновград - Пловдив. Част от влаковете ще пътуват до и от гара Крумово, като там ще осъществяват връзки с влакове за и от Пловдив и Асеновград.
Ще бъде променена транспортната схема и разписанията на влаковете по направлението Пловдив - Пещера - Пловдив ще бъдат коригирани. Част от композициите от и за Пещера ще се движат до и от гара Стамболийски, където ще осъществяват връзки с влакове за и от Пловдив. Ще бъде променена транспортната схема и коригирани разписанията на влаковете по направлението Пловдив - Димитровград - Пловдив и Хисар - Долна Махала - Хисар.
С променени разписания ще пътуват влаковете в участъците Стара Загора - Горна Оряховица - Стара Загора, София - Пловдив - София, София - Карлово - София, Бургас - Сливен - Бургас и др. По тази причина са променени връзките на влаковете в гарите София, Пловдив, Крумово, Филипово, Карлово, Димитровград, Стамболийски, Михайлово, Стара Загора, Тулово, Дъбово, Зимница, Карнобат, Долна Махала и др.
Строителните дейности по проекта за градска железница в Пловдив могат да започнат най-рано в края на 2025 година, съобщиха от НКЖИ на 19 април. За жп трасето, което преминава през Пловдив по бул. „Копривщица", по проект е заложено строителството на естакада и нов железопътен мост над река Марица. Проектът за градска железница на Пловдив се реализира на два етапа: единият е изграждането на вътрешния ринг в и около Пловдив, а вторият - на външния ринг, който предвижда включването и на индустриалните зони край града.