Условията за работа във влаковете са опасни за здравето и живота, заяви лидерът на КТ „Подкрепа“ в Пловдив Атанас Кръстев. Повод за изявлението му стана писмо, получено от Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ в отговор на сигнал, подаден след тежкия инцидент с влака при Калояновец. Проверка на локомотивните депа е потвърдила редица пропуски, за които вече е сезиран и транспортният министър. Направените констатации са относно техническото състояние на локомотивите, тяхното оборудване и сигнализация.
По думите на Кръстев машинистите си почиват в изключително мръсни помещения с бълхи и сигнали за това са подавани от началници на влакове. Работещите във влаковете са принудени да дават задължителен извънреден труд, каза още синдикалният лидер.
Само при един на 114 локомотива има работещ хладилник и машинистите са принудени да пият вода до 50 градуса през горещите дни. Столовете за машинистите са стари и се нуждаят се от ремонт, допълни експертът по безопасни условия на труд Иван Балталийски.
Липсват резервни крушки за фаровете на локомотивите и машинистите са принудени да преместват единствената работеща според посоката на движение.
Челните стъкла на подвижния състав са замърсени и надраскани и това затруднява видимостта на машинистите, а чистачките не са ефективни.
В повечето случаи няма автоматична локомотивна сигнализация, а при локомотивите с такова оборудване, то се оказва неизправно. Не работи и оборудването за влакова диспечерска радиовръзка.
Трябва да се активизират не само институциите, но и цялото общество, защото всички тези проблеми могат да бъдат предпоставки за фатални инциденти, категоричен е Кръстев.