/ БГНЕС
Китайските инвеститори на летище Пловдив искат да се увеличи територията на консецията на аеропорта. Това е станало ясно след вчерашната среща между местната управа и инвеститорите от Hainan Airport Group (Хайнан еърпорт груп), съобщи кметът Иван Тотев.

Две китайски строителни фирми вече са в Пловдив заради концесията на летището

Освен развитие на летището като карго зона, в приоритетите на концесионерите е и увеличение на транспортните връзки.

„Очакваме броят на авикомпанииите, които обслужват пътническите полети на летище Пловдив да стане по-голям. Пистата също ще бъде увеличена, ще бъде изграден нов карго терминал“, обясни Тотев. Той подчерта, че от градската администрация водят разговори да се запазят 4-те линии, които в момента се изпълняват от летище Пловдив - до Лондон, до Бергамо-Милано, до Брюксел и до Франкфурт-Хан.

Превръщат летище Пловдив в хъб с пътнически и карго терминали 

На срещата вчера в града под тепетата са присъствали и две китайски строителни компании, които нямат нищо общо с консорциума, спечелил концесията на аеопорта.

„Те са конкуретни. В момента върви тяхна вътрешна процедура за избор на това коя от двете фирми ще реализира инвестицията“, обясни кметът.  

Китайските концесионери оглеждат пловдивския аеропорт, искат нова жп връзка

Очаква се съвсем скоро да тръгнат тръжните процедури за нова автобусна линия от Централна гара до летище Пловдив. Следващите официални срещи с концесионерите ще са след 15 юни, когато се очаква да бъда подписан договорът за изпълнение на концесията.

Иван Тотев съобщи още, че градската управа прави всичко възможно да спре презастрояването на Пловдив и в тази връзка продажбата на общински терени в район "Тракия" вече е спряна. Градоначалникът припомни, че новият Общ устройствен план на Пловдив предвижда кардинално решение на проблемите с височините в Центъра и  уплътняване на застрояването по райони. Очаква се до две години най-късно да има реален вариант за справяне със застрояването на града.