Работна среща за обсъждане на проекта за разширяване на досегашния или изграждане на ново трасе на Околовръстното шосе на Пловдив проведе кметът Здравко Димитров, съобщиха от Общината.
На нея присъстваха зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов, главният архитект на Пловдив Димитър Ахрянов, представители на фирмата проектант „Пътпроект“ ЕООД, Ася Чипова и Валентин Зарев от Агенция „Пътна инфраструктура“, представители на КЦМ, „Напоителни системи“ и ОП „Организация и контрол на транспорта“.
215 км пътища в Пловдивска област ще бъдат ремонтирани и проектирани
Проектантите поясниха, че са разгледали възможността в определени участъци трасето да минава през тунел, но тя е била отхвърлена заради високо ниво на подпочвени води. Отпада и вариантът по-голямата част от пътя да бъде естакада, защото това би оскъпило целия проект и би затруднило развръзките към селата Първенец, Марково и Златитрап и кв. „Прослав“.
По време на близо едночасовата дискусия присъстващите се обединиха около решението за изграждане на път с габарити 41 метра широчина като в нея влизат основно платно, зелени ивици, отводнителни съоръжения, локални платна и тротоар. Всички кръстовища ще бъдат решени на две нива.
На следващата среща ще присъстват и представители на Община Родопи, през чиято територия минава и част от трасето. Готовият проект ще бъде внесен в Община Пловдив за препоръки и одобрение след провеждане на обществено обсъждане.
„Околовръстният път на Пловдив е наболяла тема. За последните десет години сме повдигали темата неведнъж, но се надявам този път да получим един работещ проект и шосето най-после да бъде изградено.
Като кмет на Пловдив ми е обидно, че на места локалните платна на Софийското околовръстно са по-широки от трасето на нашето, което освен общините Пловдив, Марица и Родопи е връзка с общините Смолян и Кърджали“, заяви на срещата Здравко Димитров.
На нея присъстваха зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов, главният архитект на Пловдив Димитър Ахрянов, представители на фирмата проектант „Пътпроект“ ЕООД, Ася Чипова и Валентин Зарев от Агенция „Пътна инфраструктура“, представители на КЦМ, „Напоителни системи“ и ОП „Организация и контрол на транспорта“.
215 км пътища в Пловдивска област ще бъдат ремонтирани и проектирани
Проектантите поясниха, че са разгледали възможността в определени участъци трасето да минава през тунел, но тя е била отхвърлена заради високо ниво на подпочвени води. Отпада и вариантът по-голямата част от пътя да бъде естакада, защото това би оскъпило целия проект и би затруднило развръзките към селата Първенец, Марково и Златитрап и кв. „Прослав“.
По време на близо едночасовата дискусия присъстващите се обединиха около решението за изграждане на път с габарити 41 метра широчина като в нея влизат основно платно, зелени ивици, отводнителни съоръжения, локални платна и тротоар. Всички кръстовища ще бъдат решени на две нива.
На следващата среща ще присъстват и представители на Община Родопи, през чиято територия минава и част от трасето. Готовият проект ще бъде внесен в Община Пловдив за препоръки и одобрение след провеждане на обществено обсъждане.
„Околовръстният път на Пловдив е наболяла тема. За последните десет години сме повдигали темата неведнъж, но се надявам този път да получим един работещ проект и шосето най-после да бъде изградено.
Като кмет на Пловдив ми е обидно, че на места локалните платна на Софийското околовръстно са по-широки от трасето на нашето, което освен общините Пловдив, Марица и Родопи е връзка с общините Смолян и Кърджали“, заяви на срещата Здравко Димитров.