Песимист съм по отношение на възстановяването на тролейбусната мрежа в Пловдив, заяви ресорният зам.-кмет Александър Държиков. На утрешната сесия ще се гласува предложение на „Съюз за Пловдив" за отмяна на решение на общинския съвет да не се санкционират неизпълнените пробези на тролеите, припомни той. От над 30 тролея, в момента се движат едва 7-8 и то само по 3-4 линии, допълни Държиков. Ако предложението бъде прието, санкциите за фирма „Градски транспорт" ще бъдат по-големи отколкото държавните субсидии, които фирмата получава за поддръжка на екологичен транспорт, изчисли зам.-кметът.
Той представи и доклади на различни консултантски фирми, според които в момента тролеите в Пловдив са източник на по-голямо замърсяване, въпреки че се водят за екологичен транспорт. Това е защото те са технически остарели, бавни и на тях почти не се качват пътници. Вредата идва от там, че като закъсат на пътя, около тях се образува трафик, който освен, че изключително много пречи на движението, генерира и допълно замърсяване от струпването на автомобили, обясни Държиков. Всички анализи сочат, че или трябва да се откажем от тролейбусите или да инвестираме средства в обновяване на автопарка, каза още той.
Освен това, част от тролейбусните линии в момента са заместени от автобуси и въпреки това фирма „Градски транспорт" продължва да получава субсидии от държавата за екологичен транспорт, допълни зам.-кметът.
През 2009-та година по предложение на общинския съветник от БСП Ангел Петров, общинският съвет взе решение фирма „Градски транспорт", чиито са тролейбусните линии да не бъде санкционирана за неизпълнение на курсовете. Въпреки това на превозвача всеки месец се изплащат компенсации в размер на около 50 хил.лева за поддръжка на екологичен транспорт.