На 11 април в Заседателната зала на Община Плевен в присъствието на зам.-кмета на Община Плевен Алексей Зелов и журналисти се състоя подписването на договора „Реконструкция, подобрение, разширяване и оптимизиране на тролейбусната мрежа - инженеринг" в рамките на проекта на Община Плевен „Интегриран градски транспорт на Плевен" по ОПРР. Договорът беше подписан от ръководитела на избрания изпълнител на обществена поръчка и управителя на "Тролейбусни превози" - Плевен.
Управителят на "Тролейбусни превози" инж. Ангел Несторов представи накратко дейностите, свързани с изпълнението на договора за Тролейбусния транспорт в Плевен.
Работата по изпълнението на договора се състои се от три компонента. Единият от тях включва изграждането на 11 км контактна мрежа с нови участъци - единият по маршрута на единицата, а другият към квартал Кайлъка до Моста. Трет участък Трети март, и четв участък покрай от Трудовото поделение по посока метанстанцията в кв."Дружба".
Вторият компонент е ремонтирането на съществуващата контактна мрежа, което ще започне от най- натоварените участъци.
Най-същественото в този ремонт ще е въвеждането на електрически стрелки за управление, което ще увеличи скоростта на придвижване. Несторов уточни, че стрелките, които сменят захранващите източници в района на кръстовищата ще се управляват дистанционно от тролеите. Третият компонент включва реконструирането и ремонтирането на бързодействащи и високоволтови прекъсвачи.
Стойността на проекта е 7 499 222 лева без ДДС. Ангел Несторов отбеляза, че индикативната стойност е била с около 700 000 лева по-висока. По отношение на сроковете за изпълнение, той каза, че предстои двумесечен срок за работно проектиране и съгласуване, след което ще последва реалното изграждане на компонентите по договора, което ще трае около 9 месеца и така най-късно след година работата по договора трябва да приключи.
Първите четири тролея са тръгнали днес от Пилзен и се очаква до десет дни да пристигнат на гара Ясен и до края на септември всичките 40 трябва да са в Плевен.
Любопитна подробност е фактът, че новите тролеи, освен всички екстри, които имат като климатици и по две табла с информация за предстоящите спирки, са снабдени с двигатели с вътрешно горене, които ще им позволяват да се придвижват на малки разстояния извън обсега на контактната мрежа, както и при евентуално прекъсване на електрозахранването.