На 12 октомври в Плевен беше открит „Обединен оперативен център за спешни повиквания". Гости на тържествената церемония бяха временно изпълняващата длъжността заместник директор на ГДПБЗН-МВР - главен инспектор Антоанета Бойчева, областният управител на област Плевен - Иван Новкиришки, председателят на Общински съвет Плевен - Д.Ангелов, кметът на община Плевен - проф.д-р Димитър Стойков, Владимир Асенов - Български червен кръст и ръководители на обществени организации и юридически лица.
След обединението на звената „Пожарна безопасност и спасяване" и „Гражданска защита", стана наложително преместването на Оперативен комуникационно-информационен център (ОКИЦ), който функционира от 2008 година. Центърът се премести от сградата на Областната администрация Плевен в тази на Пожарната на улица „Св.Св. Кирил и Методий".
След получаване на сигнал от единен европейски номер 112, служителите от Оперативния център, веднага изпращат дежурен екип, в района в който е възникнало произшествието. Те управляват и контролират дежурните екипи, извършващи пожарогасителна и спасителна дейност и при необходимост привличат допълнителни сили и средства.
Чрез центъра се организира взаимодействието и координацията с регионалните и областни структури на министерствата, органите на изпълнителната власт, ведомствата, неправителствени организации, юридически или физически лица и екипите за реагиране при бедствия, пожари и извънредни ситуации за овладяване и преодоляване на последствията от тях.
Сигналите, които се получават от тел. 112, не са само за пожари. Екипите на пожарникарите и спасителите реагират и на произшествия и инциденти като свличане на земни маси, наводнения, химически инциденти, свързани с опасни вещества и материали, отстраняване на опасно наклонени и паднали дървета и клони.
„В периода, когато започват сухите треви, сигналите достигат и до 40 на ден", каза дежурният в Оперативния център, а в по - спокойните дни те са около 15. Обикновено дневно се съобщават по 2 - 3 пожара в къщи и домове или селскостопански постройки с материални щети. На 2-3 дена в центъра се приемат сигнали за катастрофи, като дежурният посочи пример, че когато завали дори само дъжд, сигналите се увеличават до 2-3 дневно и то със случаи в които трябва да се режат колите, за да се извеждат пътниците.
Относно фалшивите сигнали, стана ясно, че те се подават обикновено от определен кръг едни и същи хора. За разлика от преди обаче, когато сигналите са се получавали директно в Плевен, сега няма възможност да се установи на момента източника на фалшивото обаждане. Сега сигналите се получават в Монтана и от там се разпределят и за това едва след като в оперативния център в Плевен видят имената и номера на телефона, тогава могат да установят дали сигналът е фалшив на базата на предварителна информация за подателите на такива сигнали.
Главен пожарникар Мариян Ветов обясни също, че за това е необходимо, когато гражданите подават сигнал за бедствие на тел. 112, да не пропускат да посочват от кой град в страната се обаждат, защото не са малко случаите, когато се съобщава адреса, като улица и номер, без да се спомене града и това създава съответните неудобства.