По инициатива на председателя на Общинския съвет на Плевен Мартин Митев в Конферентната зала на Община Плевен в сграда "Гена Димитрова" се състоя публично обсъждане на годишния отчет за изпълнението на бюджета на Общината за 2017 г.
Общинските фирми представят финансовите си анализи за първото полугодие на 2018-та
Обсъждането се организира на основание чл.140, ал.4 от Закона за публичните финанси и чл.51, ал.1 от Наредба № 10 на Общински съвет - Плевен за условията и реда за съставяне на тригодишна бюджетна прогноза за местните дейности и за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Община Плевен. На представянето на отчета присъстваха и общински съветници, кметът на Общината Георг Спартански, Паулина Кирова - секретар на Община Плевен, представители на общинската администрация.
Сборният бюджет на Община Плевен за 2017 г. е приет с Решение № 462/26.01.2017 г. на Общинския съвет и в размер на 82 165 349 лв. В това число за финансиране на "делегирани от държавата дейности" сумата е 46 521 381 лева, а за "местни дейности" и "дофинансиране на делегирани от държавата дейности" - 35 643 968 лв., информира председателят на местния парламент.
Той посочи, че през отчетния период сборният общински бюджет е претърпял промени в следствие на корекция във взаимоотношенията с Републиканския бюджет, постъпили средства от дарения, получени застрахователни обезщетения, трансфери от министерства и ведомства и други.
Съгласно Закона за публичните финанси тези промени се отразяват служебно по бюджета на Общината и не е необходимо решение на Общинския съвет. След настъпилите промени, общият обем на бюджета на Община Плевен към 31.12.2017 година е съответно в размер на 89 842 762 лв., посочи Мартин Митев.
Председателят на ОбС организира публично обсъждане на отчета на Бюджет 2017 на Община Плевен
Разчетите на собствените приходи - данъчни и неданъчни за 2017 г., са изпълнени на 96,45 %, като отчетеното намаление спрямо предходната 2016 г. е с 2,54 %. Анализът за местните приходи в частта имуществени и други данъци показва, че изпълнението на планираните за годината 16 355 000 лв. е 15 679 810 лв., или 95,87 %. Спрямо същия период на предходната година са постъпили с 1 378 955 лв. по-малко, като спадът се дължи основно на данъка при придобиване на имущество по дарение или възмезден начин.
При неданъчните приходи от планираните 15 091 819 лв. изпълнението е 97,32 %. Постъпилите по сметките на Община Плевен средства са в размер на 14 197 371 лв. Най-голям относителен дял от този раздел приходи имат общинските такси - те са 67,89 % от всички неданъчни приходи.
Висок процент на преизпълнение е отчетено в „приходи от наеми на земя" - 140,36 %, като при план 740 000 лв., са постъпили 1 038 662 лв. Постъпленията от глоби, санкции и наказателни лихви се запазват на нивото на 2016 г. Общо постъпилите местни приходи към 31 декември 2017 година е съответно 32 679 170 лв.
На база на постъпилите приходи по бюджета на Общината за 2017 г. са извършени и разходи в размер на 80 680 595 лв.. При извършване на разходите са спазвани следните приоритети: заплати, храна, осигурителни плащания, както и издръжката на заведенията от системите на образованието, здравеопазването и социалните дейности. Спрямо 2016 година, разходите са с 3 841 128 лева повече.
Традиционно функция „Образование" е с най-голям дял от бюджета на Община Плевен.
За 2017 година той е 45,53 %. В тази част от планираните 39 010 875 лв. са усвоени 36 732 523 лв. Разплатените разходи за делегирани от държавата дейности са съответно 33 811 716 лв., за местни дейности - 2 789 188 лв. Със 131 619 лв. през отчетната година Общината е дофинансирала делегирани от държавата дейности.
За "Здравеопазване" при план на разходите за годината 4 367 709 лв., отчетено изпълнение е от 4 093 524 лв. Относителният дял е 5,07 %. Тук са отчетени разходите за детски ясли и Млечна кухня, здравните кабинети в детските градини и училищата, както и разходите за други дейности по здравеопазване.
За поддържане на чистотата в населените места от община Плевен през годината са изразходени 6 836 308 лв., се посочва още в отчета. Извършените през периода капиталови разходи, финансирани от бюджета на Общината, са съответно 3 377 790 лв., като те са посочени конкретно в приложение към документа.
Пълният текст на годишния отчет за изпълнението на финансовия план е в обем от близо 100 страници и е публикуван на страницата на местния парламент https://obs.pleven.bg/bg/, раздел "Заседания на постоянни комисии" - https://obs.pleven.bg/bg/materiali-za-zasedaniya-na-postoyanni-komisii-za-mesets-avgust-2018-g.
След публичното обсъждане, предстои разглеждане на отчета и в заседанията този месец на всички постоянни комисии към Общински съвет – Плевен. Документът ще бъде внесен на редовното заседание на местния парламент в края на август. Съгласно Закона за публичните финанси, Общинският съвет приема отчета за изпълнението на бюджета не по-късно от 30 септември на годината, следваща отчетната година.
Общинските фирми представят финансовите си анализи за първото полугодие на 2018-та
Обсъждането се организира на основание чл.140, ал.4 от Закона за публичните финанси и чл.51, ал.1 от Наредба № 10 на Общински съвет - Плевен за условията и реда за съставяне на тригодишна бюджетна прогноза за местните дейности и за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Община Плевен. На представянето на отчета присъстваха и общински съветници, кметът на Общината Георг Спартански, Паулина Кирова - секретар на Община Плевен, представители на общинската администрация.
obs-pleven
Той посочи, че през отчетния период сборният общински бюджет е претърпял промени в следствие на корекция във взаимоотношенията с Републиканския бюджет, постъпили средства от дарения, получени застрахователни обезщетения, трансфери от министерства и ведомства и други.
Съгласно Закона за публичните финанси тези промени се отразяват служебно по бюджета на Общината и не е необходимо решение на Общинския съвет. След настъпилите промени, общият обем на бюджета на Община Плевен към 31.12.2017 година е съответно в размер на 89 842 762 лв., посочи Мартин Митев.
Председателят на ОбС организира публично обсъждане на отчета на Бюджет 2017 на Община Плевен
Разчетите на собствените приходи - данъчни и неданъчни за 2017 г., са изпълнени на 96,45 %, като отчетеното намаление спрямо предходната 2016 г. е с 2,54 %. Анализът за местните приходи в частта имуществени и други данъци показва, че изпълнението на планираните за годината 16 355 000 лв. е 15 679 810 лв., или 95,87 %. Спрямо същия период на предходната година са постъпили с 1 378 955 лв. по-малко, като спадът се дължи основно на данъка при придобиване на имущество по дарение или възмезден начин.
При неданъчните приходи от планираните 15 091 819 лв. изпълнението е 97,32 %. Постъпилите по сметките на Община Плевен средства са в размер на 14 197 371 лв. Най-голям относителен дял от този раздел приходи имат общинските такси - те са 67,89 % от всички неданъчни приходи.
Висок процент на преизпълнение е отчетено в „приходи от наеми на земя" - 140,36 %, като при план 740 000 лв., са постъпили 1 038 662 лв. Постъпленията от глоби, санкции и наказателни лихви се запазват на нивото на 2016 г. Общо постъпилите местни приходи към 31 декември 2017 година е съответно 32 679 170 лв.
На база на постъпилите приходи по бюджета на Общината за 2017 г. са извършени и разходи в размер на 80 680 595 лв.. При извършване на разходите са спазвани следните приоритети: заплати, храна, осигурителни плащания, както и издръжката на заведенията от системите на образованието, здравеопазването и социалните дейности. Спрямо 2016 година, разходите са с 3 841 128 лева повече.
Традиционно функция „Образование" е с най-голям дял от бюджета на Община Плевен.
За 2017 година той е 45,53 %. В тази част от планираните 39 010 875 лв. са усвоени 36 732 523 лв. Разплатените разходи за делегирани от държавата дейности са съответно 33 811 716 лв., за местни дейности - 2 789 188 лв. Със 131 619 лв. през отчетната година Общината е дофинансирала делегирани от държавата дейности.
За "Здравеопазване" при план на разходите за годината 4 367 709 лв., отчетено изпълнение е от 4 093 524 лв. Относителният дял е 5,07 %. Тук са отчетени разходите за детски ясли и Млечна кухня, здравните кабинети в детските градини и училищата, както и разходите за други дейности по здравеопазване.
За поддържане на чистотата в населените места от община Плевен през годината са изразходени 6 836 308 лв., се посочва още в отчета. Извършените през периода капиталови разходи, финансирани от бюджета на Общината, са съответно 3 377 790 лв., като те са посочени конкретно в приложение към документа.
Пълният текст на годишния отчет за изпълнението на финансовия план е в обем от близо 100 страници и е публикуван на страницата на местния парламент https://obs.pleven.bg/bg/, раздел "Заседания на постоянни комисии" - https://obs.pleven.bg/bg/materiali-za-zasedaniya-na-postoyanni-komisii-za-mesets-avgust-2018-g.
След публичното обсъждане, предстои разглеждане на отчета и в заседанията този месец на всички постоянни комисии към Общински съвет – Плевен. Документът ще бъде внесен на редовното заседание на местния парламент в края на август. Съгласно Закона за публичните финанси, Общинският съвет приема отчета за изпълнението на бюджета не по-късно от 30 септември на годината, следваща отчетната година.