Кампанията "Великден за всеки", която тръгна от Плевен е в разгара си като до момента в страната са събрани над 260 000 лева. Това каза при посещението си в Плевен омбудсманът на Република България Мая Манолова. Събраните до момента пари в Плевенска област за кампанията „Великден за всеки" са 14 000 лева. За град Плевен средствата са 4130 лв., а общината с най-много събрани пари в помощ на пенсионерите е Искър.
„Отправям призив към хората с добри сърца, да дарят съобразно своите възможности, защото всеки лев събран за Плевен ще дойде в Плевен под формата на ваучери и с участието на всеки - дори и с 20 лева ще бъде подкрепен още един пенсионер за Великден. Важното е да събудим социалната чувствителност, добротата, човещината и чувството за съпричастност", каза омбудсматът Мая Манолова. Тя допълни, че в края на кампанията „Великден за всеки" ще бъде публикуван списък с всички дарители.
„Очаквам по-активно да се включат кметове, депутати, политици, хора които са на високи позиции и получават високи доходи, но най-ми е мило когато видя дарения по сметката от обикновени граждани, а има и дарения от пенсионери, за пенсионери, което е много мил жест за празника".
Мая Манолова благодари на всички фирми, които са се включили в кампанията, защото сумата от 260 000 лева е събрана и благодарение на хора, направили и по-големи дарения. Тя обясни, че в момента се организира и набавянето на храни за празника като очакванията са те да бъдат в размер от няколко тона.
Д края на кампанията остават 3-4 дни, а банковата сметка в СИБАНК, на която хората с добри сърца могат да се включат с парични средства е:
IBAN: BG03BUIB98885029906100
Банков код: BUIBBGSF
или със SMS на кратък номер 1255.
В Плевен омбудсманът откри модерния Център за физикална медицина, рехабилитация и ерготерапия в Дома за медико-социални грижи за деца /ДМСГД/. Инвестицията от 60 000 лв. за оборудването на Центъра е станала възможна след намесата на голяма верига хипермаркети.
По-късно Мая Манолова направи изненадващо посещение в дома на плевенчанката Снежана Кежева, благодарение на която се роди идеята за кампанията „Великден за всеки".