96508
Министерство на транспорта не е обсъжда промяна на трасето на Коридор №8
Вариант за промяна на трасето на Паневропейския транспортен коридор №8, в частта му през Македония и България не е обсъждан, коментираха в отговор на въпрос на Дарик от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Депутатът от БСП Валери Жаблянов каза пред Дарик, че премиерите на двете страни са обсъждали трасето да мине през Струмица и Петрич, а не през Крива Паланка и Кюстендил.
“За първи път чувам, определено. Говорих и с колеги, но не ми е известно да е обсъждан подобен вариант в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Не знам да е постъпвало искане и от македонска страна за подобна промяна. Това което знам е за настоящото трасе, което е определено като приоритетно европейско направление и е благодатно да се възползва от европейско финансиране, както за пътна така и за железопътна инфраструктура. Даже не виждам и логиката в една такава промяна, защото транспортните коридори свързват големите икономически центрове и то с най- късите разстояния. Сегашното трасе, свързвайки Скопие със София, през Крива Паланка и Кюстендил е възможно най- късото”, заяви в интервю специално за Дарик Кюстендил Галина Василева, директор на Дирекция “Координация на програми и проекти” и ръководител на Управляващия орган на ОП “Транспорт и транспортна инфраструктура”.
Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията отговаря за стратегическото виждане за развитие на целия сектор транспорт, включително и за пътищата. ОП “Транспорт” финансира проектите за автомагистралите и първокласните пътища.
Очаквайте специално за Дарик, интервю с Галина Василева за новото железопътно трасе от Радомир до Кюстендил и Гюешево.
Депутатът от БСП Валери Жаблянов каза пред Дарик, че премиерите на двете страни са обсъждали трасето да мине през Струмица и Петрич, а не през Крива Паланка и Кюстендил.
“За първи път чувам, определено. Говорих и с колеги, но не ми е известно да е обсъждан подобен вариант в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Не знам да е постъпвало искане и от македонска страна за подобна промяна. Това което знам е за настоящото трасе, което е определено като приоритетно европейско направление и е благодатно да се възползва от европейско финансиране, както за пътна така и за железопътна инфраструктура. Даже не виждам и логиката в една такава промяна, защото транспортните коридори свързват големите икономически центрове и то с най- късите разстояния. Сегашното трасе, свързвайки Скопие със София, през Крива Паланка и Кюстендил е възможно най- късото”, заяви в интервю специално за Дарик Кюстендил Галина Василева, директор на Дирекция “Координация на програми и проекти” и ръководител на Управляващия орган на ОП “Транспорт и транспортна инфраструктура”.
Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията отговаря за стратегическото виждане за развитие на целия сектор транспорт, включително и за пътищата. ОП “Транспорт” финансира проектите за автомагистралите и първокласните пътища.
Очаквайте специално за Дарик, интервю с Галина Василева за новото железопътно трасе от Радомир до Кюстендил и Гюешево.