Ще популяризират Кюстендил на международни туристически изложения в София, Букурещ и Берлин
Ще популяризират Кюстендил на международни туристически изложения в София, Букурещ и Берлин / Община Кюстендил

Кюстендил като ЕДЕН дестинация ще бъде интегриран в националната туристическа реклама и националния туристически портал www.bulgariatravel.org като част от националния туристически продукт. ЕДЕН (абревиатура от European Destinations of ExcelleNce - отлични туристически дестинации) инициативата се базира на национални конкурси, чрез които да популяризира моделите на устойчиво развитие на туризма в ЕС. Стартът е даден през 2006 г. Всяка година Европейската комисия избира една тема, в тясно сътрудничество с държавните органи по туризъм, и една дестинация за всяка участваща държава, информират от отдел "Туризъм и балнеология" на Община Кюстендил.

Кюстендил се класира на четвърто място с проекта „Животворната вода на Пауталия - Велбъдж- Кюстендил", в конкурса за 2009/2010 година. Идеята на ЕК за 2011 и 2012 г. е насочена към популяризиране на дестинациите победители и подгласници от страните, които поне веднъж са участвали в инициативата.

Заместник- министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов ръководи работна среща за финализиране на проекта. "Той ще помогне да се преодолее териториалната и сезонната концентрация на туристическите маршрути и ще развие диверсифицирането на туристическия продукт, ще стимулира нови и малко познати форми на туризъм. Очакванията са за около десет на сто ръст на туристите в българските дестинации, включени в проекта", заяви зам.- министър Маринов. 

За рекламната кампания ще се издаде имидж-брошурата, която да даде цялостна представа за инициативата ЕДЕН на Европейската комисия и да предостави подробна информация за всяка една от отличните туристически дестинации (ЕДЕН) в България - техните ресурси, атракции, събития, контактна информация и т.н. Съдържанието ще обхване трите теми, по които в България са провеждани национални конкурси за отлична туристическа  дестинация - „Тракийския дух", „Природата Ви приветства" и „Водата - извор на живот и благоденствие" и отличените по тях дестинации - победители и четири подгласника. Имиджовата брошура е предназначена за разпространение в комплект с карта на  българските ЕДЕН дестинации с цел представяне и популяризирането им в рамките на международни туристически изложения в София, Букурещ и Берлин.

Ще се проведе и онлайн фотоконкурс „Отлични туристически дестинации ЕДЕН - България" 2012, чиято цел е чрез любителски фотографии да бъде представена една различна гледна точка към туристическите забележителности на отличните туристически дестинации.

Друга дейност на проекта е създаването онлайн платформа, чийто краен потребител е не туриста, а заинтересованите страни за развитието на туризма - администрации, НПО, фирми и др. Цели се също стимулиране на сътрудничеството между отличените ЕДЕН дестинации на Балканите за формиране на трансгранични туристически продукти по отделните теми на ЕДЕН и формиране на имидж на региона като съвкупност от уникални и самобитни дестинации. Ще има модули, в които всяка дестинация ще може да качва информация за туристическия си потенциал, както и натрупан опит в туристическото си развитие.

 

По проекта се предвижда и балканска среща на ЕДЕН дестинациите с участие на Румъния, Гърция, Турция, Хърватска, Сърбия и Македония за съгласуване на съвместни трансгранични продукти в обща мрежа.