От днес пускат движението по новите 12 км от обходния път на Габрово. В отсечката е най-голямото изграждано досега у нас стоманобетоново мостово съоръжение, с дължина 640 м и отвор 160 м, съобщиха от АПИ.
Построено е по метода "конзолно бетониране" и премоства широката долина на р. Синкевица, част от кв. Чехлевци и кв. Войново на Габрово. По тази технология се изграждат мостове с най-големи отвори и това е третият такъв у нас след виадукта на 48-ми км на АМ "Хемус" и виадукта на пътя Подкова - Маказа.
В новоизградената отсечка от обходния път на Габрово е и тунелът под Бакойския баир - при 12-ти километър на път III-5004. Съоръжението и построено по нов австрийски метод и по-голяма част от прокопаването му беше извършвано с взривни дейности. Тунелът е с една тръба с две ленти за движение, две водещи ивици и тротоари, със системи за безопасност - вентилация, светлинна сигнализация, пожароизвестяване, видеонаблюдение, диспечерски пункт и т. н.
Отворени са офертите за надзор при строителството на лот 3.2 Крупник - Кресна от АМ "Струма"
В новоизградения участък освен тунела и мостовото съоръжение има и още два пътни възела - п. в. "Чехлевци" и п. в. "Дядо Дянко", и три по-малки моста. При п. в. "Чехлевци", който ще е в близост до ул. "Малина" и ул. "Никола Войновски", ще се свързват обходният път на Габрово и път III-4404 Габрово - Дебел дял. При п. в. "Дядо Дянко" - при бул. "3-ти март" в областния град, ще се свързва път III-5006 Габрово - Узана с път III-5004 Обходен път на Габрово и общинския път за с. Чукили. Чрез двете съоръжения ще се осъществява връзката на обходния път на Габрово с центъра на града. И двата пътни възела са с енергоефективно осветление, с което се повишава безопасността и удобството при пътуване.
Целият обходен път на Габрово е с обща дължина 23 км. Досега шофьорите пътуваха по готовите 11 км, а вече ще преминават и по новите 12 км от път III-5004. При изграденото кръстовище с път I-5 шофьорите, идващи от Габрово и пътуващи към Казанлък и Южна България ще продължават пътуването си през прохода "Шипка".
Построено е по метода "конзолно бетониране" и премоства широката долина на р. Синкевица, част от кв. Чехлевци и кв. Войново на Габрово. По тази технология се изграждат мостове с най-големи отвори и това е третият такъв у нас след виадукта на 48-ми км на АМ "Хемус" и виадукта на пътя Подкова - Маказа.
В новоизградената отсечка от обходния път на Габрово е и тунелът под Бакойския баир - при 12-ти километър на път III-5004. Съоръжението и построено по нов австрийски метод и по-голяма част от прокопаването му беше извършвано с взривни дейности. Тунелът е с една тръба с две ленти за движение, две водещи ивици и тротоари, със системи за безопасност - вентилация, светлинна сигнализация, пожароизвестяване, видеонаблюдение, диспечерски пункт и т. н.
Отворени са офертите за надзор при строителството на лот 3.2 Крупник - Кресна от АМ "Струма"
В новоизградения участък освен тунела и мостовото съоръжение има и още два пътни възела - п. в. "Чехлевци" и п. в. "Дядо Дянко", и три по-малки моста. При п. в. "Чехлевци", който ще е в близост до ул. "Малина" и ул. "Никола Войновски", ще се свързват обходният път на Габрово и път III-4404 Габрово - Дебел дял. При п. в. "Дядо Дянко" - при бул. "3-ти март" в областния град, ще се свързва път III-5006 Габрово - Узана с път III-5004 Обходен път на Габрово и общинския път за с. Чукили. Чрез двете съоръжения ще се осъществява връзката на обходния път на Габрово с центъра на града. И двата пътни възела са с енергоефективно осветление, с което се повишава безопасността и удобството при пътуване.
Целият обходен път на Габрово е с обща дължина 23 км. Досега шофьорите пътуваха по готовите 11 км, а вече ще преминават и по новите 12 км от път III-5004. При изграденото кръстовище с път I-5 шофьорите, идващи от Габрово и пътуващи към Казанлък и Южна България ще продължават пътуването си през прохода "Шипка".