Комисията за защита на потребителите разпространи съвети за това как да защитим правата си в ресторанта и да запазим доброто си настроение.
Ако в менюто липсва грамажът на предлаганите ястия или едва при представянето на сметката стане ясно, че обявената цена е за посоченото количество риба, но в суров вариант, а не след термична обработка, просто трябва да реагираме. Същото важи и когато сме привлечени от промоции с „тайни условия”, за които разбираме впоследствие и сме лишени от възможността реално да се възползваме от обещаните отстъпки.
Глобяват собствениците на бар в Крапец, искали от клиентите такса за тоалетната
Не се налага да правим компромис при възникването на каквито и да било нарушаващи законовите ни права неудачи, тъй като ресторантьорите имат своите задължения, а ние като клиенти – правото по цивилизован начин да изискваме от тях да ги спазват стриктно.
Експертите на Комисията за защита на потребителите обобщиха някои от най-често задаваните от гражданите въпроси по повод посещението на заведения и предлагат кратки отговори на тях.
Ако в менюто липсва грамажът на предлаганите ястия или едва при представянето на сметката стане ясно, че обявената цена е за посоченото количество риба, но в суров вариант, а не след термична обработка, просто трябва да реагираме. Същото важи и когато сме привлечени от промоции с „тайни условия”, за които разбираме впоследствие и сме лишени от възможността реално да се възползваме от обещаните отстъпки.
Глобяват собствениците на бар в Крапец, искали от клиентите такса за тоалетната
Не се налага да правим компромис при възникването на каквито и да било нарушаващи законовите ни права неудачи, тъй като ресторантьорите имат своите задължения, а ние като клиенти – правото по цивилизован начин да изискваме от тях да ги спазват стриктно.
Експертите на Комисията за защита на потребителите обобщиха някои от най-често задаваните от гражданите въпроси по повод посещението на заведения и предлагат кратки отговори на тях.
- Задължително ли е да има менюта?
- Може ли да има различни цени за българи и за чужденци?
- Редно ли е заведението да въвежда задължителен процент за сервиз?
- Такси от типа „празен стол”, „празна чиния”, „желание на клиента”
- Какво да направя, ако храната е със съмнително качество?
- При разреден алкохол – къде да сигнализирам?
- Към кого да се обърна за лоша хигиена в заведението?
- Допустимо ли е да ми откажат издаването на касов бон?