Гражданите на Балчик проявяват интерес към работата на Районния съд в града. Това показва проучване на общественото мнение, направено от институцията в периода 25 януари - 25 март 2013 г. чрез публикувана на интернет страницата на съда анкета. Получени са 25 попълнени анкетни карти, като 22 от отговорилите заявяват, че досега са ползвали услугите на Районен съд - Балчик. 12 от тях са дали конкретни препоръки към работата на институцията.
Резултатите бяха обобщени от тричленна комисия. Въз основа на нейните изводи ръководството планира мерки в посока увеличаване на предоставяната информация: обявяване на всеки петъчен ден от седмицата за отворен ден на медиатора; онлайн форма - кутия за контакт с медиатора; публикуване на 6-месечната статистика за работа на съда, разясняване на процедури и др.
Анализът на анкетата показва, че потребителите на съдебни услуги забелязват позитивна промяна в предоставяната информация за работата на Районен съд - Балчик. Оценката им за нейната достатъчност обаче е колеблива - 10 отговарят, че е достатъчна и толкова посочват, че не е. Гражданите припознават като основни източници на информация за дейността на институцията хора, които са участвали в съдебни процеси, медиите, информационни табла, сайта на съда. Реципиентите на анкетата открояват потребността от повече сведения за съдебните дела, за това какви са правата и задълженията на гражданите, как съдът търси отговорност за изпълнение на дадените решения. На второ място се поставя нуждата от повече информация за рутинното издаване на съдебни документи. Наполовина са разделени и мненията доколко прозрачна е работата на съда.
Същевременно попълнилите анкетата категорично посочват, че информация за администрацията и услугите на съда се намира лесно. Според анкетираните все още съществува проблем с отлагането на делата и непознаването на програма "спогодби", която стартира миналата година в Районен съд - Балчик.