Намаляват жалбите срещу телекомите
Намаляват жалбите срещу телекомите / sxc.hu, архив

Жалбите срещу мобилните оператори, подадени в Комисията за регулиране на съобщенията /КРС/, намаляват, заяви в Добрич доц.д-р Ирина Романска – член на комисията. Четирима представители на КРС присъстваха днес на откритата приемна за граждани, в която са били подадени само две жалби. Добричлийка се е оплакала от нелоялни търговски практики, а друг наш съгражданин е насочен към прокуратурата. Той се е жалвал от подправен негов подпис в договор.

5032 са жалбите, постъпили в КРС през 2012 година, което е по 419 на месец. През първите 5 месеца на тази година са подадени 1471 жалби – по 294 на месец. От Добричка област през миналата година оплакванията са били само 24, а т.г. – 11. Голяма част от жалбите са свързани с надписани сметки, като се прави изводът, че потребителите се съмняват в коректността на фактурите и че на хората не се обяснява добре за какво плащат.

Продължават проблемите на гражданите при прекратяването на договорите, като от КРС съветват да не се сключват контракти за повече от една година. Специалистите напомнят, че в 7-дневен срок от сключването на договора потребителят има право да го прекрати, без да дава обяснения.

Драстично са намалели жалбите за отказ от преносимост на номера. През май т.г. те са били 11, през март – 1, а през януари и февруари не е имало такива, докато преди са били стотици.

От КРС коментираха, че качеството на мобилните услуги е сравнително добро, като постъпват жалби предимно за качеството на предлагания интернет. Романска заяви, че КРС е категорично против сключването на договори по телефона. Що се отнася до лошите търговски практики тя подчерта, че не е рядкост непрофесионалното отношение от страна на служителите на мобилните оператори, които не разясняват добре възможностите на дадена услуга и не предлагат най-доброто на потребителя. „Един смартфон може да натрупа за една седмица сметка от 3000 лева, защото клиентът не е инструктиран добре относно функциите на устройството. Много потребители от друга страна сами не преценяват от какво имат нужда и коя функция да изключат”, коментира Романска.

През 2013 година КРС е издала 233 акта за нарушения. От м.март 2011 година до момента са организирани 28 приемни в 16 населени места.

Радио и ТВ-ефирът по цялото ни Черноморие е сериозно замърсен, каза още Ирина Романска. Турските станции са с много силно излъчване, а нашите – със слабо. КРС е сключила меморандум за сътрудничество с турския регулатор, който обещал да съдейства, но всичко ставало твърде бавно.