Европрограма рекламира нови туристически дестинации
Европрограма рекламира нови туристически дестинации / netinfo

Български общини, сдружения, неправителствени организации, читалища, музеи и други институции могат да кандидатстват пред Държавната агенция по туризъм /ДАТ/ с проекти за подкрепа на туристически дестинации по програмата ЕDЕN 2009 на Европейската комисия. Кандидатите трябва да подадат документи в агенцията до 5 март, стана ясно днес в Добрич по време на презентацията на проекта „Отлична българска туристическа дестинация”.

Ще бъде определен национален победител, представил най-добър туристически продукт, свързан със защитените територии в България. Този победител ще бъде рекламиран в ЕС, но няма да получи директно пари за развитие на дейността си.

Европейската програма има за цел да подкрепи главно чрез реклама проекти, разработени в слабо развити райони за нововъзникнали дестинации, с малък интензитет на посещения от туристи.

Програмата ЕDEN 2009 е стартирала през 2006 година, като всяка година тематиката на проектите е била различна – селският туризъм, нематериалното наследство, тракийският дух. През 2008 година национален победител е била община Белоградчик със своя разработка.

Тази година акцентът е поставен върху защитените територии. "Това дава приоритет на България, тъй като голяма част от страната представлява защитени местности. В тях има редки птици, растения, природни феномени, с които можем да привлечем туристи", коментира главният секретар на ДАТ и координатор на проекта Димитринка Христова.