Бургазлии използват все повече телефон 112 за сигнали и оплаквания от нередности в ежедневието, отколкото за спешни повиквания при нужда. Това сочат данните от анализа на обажданията през 2011 г. на еднния европейски номер.
Цифрите показват двойно увеличение на регистрираните позвънявания от преходната 2010 г. Близо пет пъти нарастнали сигналите срещу лошия въздух и шумовото замърсяване от ресторанти, барове и кафенета. Хората звънят на 112 и за неправилно паркирали автомобили, неработещи светофарни уредби, липсващи знаци и маркировка.
Почти 10 пъти повече са били обажданията за отстраняване на паднали дървета, камъни и предмети. Жителите на Бургас търсят спешния телефон и за да съобщят за спукани водопроводи, запушени канали, липса на улично осветление, нерегламентирани сметища и дори при агресивни бездомни кучета.
Според обществения посредник Таньо Атанасов по този начин хората се обръщат към публичните органи на местната и държавната власт за всички проблеми, които ги вълнуват и за които търсят решение. Той обяснява данните с повишеното доверие към системата за спешни повиквания от една страна.От друга тел. 112 замества тромавата процедура на писмената комуникация със съответните институции. Според омбудсмана налице е възлагане на нова социална, по своето съдържание функция на тази система. "Кметът на Община Бургас всеки понеделник разглежда на оперативка всички проблеми, поставени от гражданите, през седмицата на тел. 112 и възлага на съответните служители конкретни задачи за тяхното отстраняване. Надявам се, че и другите ръководства периодично правят оценка на сигналите за конкретните нередности в сферите на дейностите за които отговарят и най-вече за подобряване качеството на услугите, които те предлагат". коментира Таньо Атанасов