Не трябва да плащате за трети ремонт на закупената от вас стока, ако се налага такъв. Това постанови Комисията за защита на потребителите забрани на търговец да заблуждава клиентите си относно правата им при предявяване на рекламация.
Според предвиденото в гаранционните му карти при трета рекламация за сходен дефект на закупена от него стока потребителите заплащат разходите за експертиза и транспорт, ако се окаже, че вината за повредата е тяхна. Посочено е и, че становището на експертизата е окончателно.
Така потребителите смятат, че след него отпадат други възможности за разрешаване на казуса, което не е вярно. Те могат да търсят правата си по съдебен ред. Очевидно целта е клиентът да се откаже да подаде ново оплакване, след като стоката вече е поправяна два пъти безуспешно.
По закон при три удовлетворени чрез ремонт рекламации в рамките на гаранционния срок търговецът е длъжен да развали сделката и да върне парите на потребителя, ако отново има проблем с нея. Именно това той се стреми да избегне.
В хода на проверката е установено и друго нарушение. В гаранционната карта не е посочено, че дори и да не предоставя търговска гаранция, продавачът е този, който отговаря за липсата на съответствие на стоката с договора за продажба. По закон гаранцията на стоките е до две години.