Епидемия на креативността се разрази в Бургас
Епидемия на креативността се разрази в Бургас / netinfo

На 7- 8 септември първият фестивал за вирусна креативност EuroViral 2012 награди „най-вирусните" видео-клипове. Участниците се състезаваха в редица категории в две групи - професионалисти в сферата на дигиталния маркетинг, рекламата, комуникациите и аматьори с оригинални, вдъхновяващи и запомнящи се идеи. EuroViral е уникален именно защото дава възможност за изява на любители.
През първата вечер от фестивала бургазлии се срещнаха на живо с някои от победителите по време на Церемонията по награждаването на сцена „Охлюва", до Културен център „Морско казино". Там по-рано се проведе конферентната част от EuroViral и отворена кръгла маса с журито и местни експерти. На участниците в Церемонията бяха раздадени хигиенни маски против вируса на креативността, но водещите и журито - в ролята на лекари, доказаха, че той не е опасен, а дори полезен, защото лекува скуката, самотата и безразличието. Отличените видео-клипове бяха представени и следващата вечер на Гала-преглед в Летния театър, чиято сцена превзеха креативни бургаски таланти. А към жителите на града бе отправено атрактивно предизвикателство за EuroViral 2013 - конкурс за „най-вирусно" видео, посветено на Бургас.
Каква е тайната на вирусната креативност разкри главният продуцент на фестивала и собственик на SeaMediaGroup, Янина Дубейковская: „Вирусната креативност е споделяне на палитра от емоции, които впечатляват и вдъхновяват. Тя е нещо неочаквано. Изненадващо за аудиторията на фестивала бе изключително високото ниво на журито, а за нас като организатори - живият интерес от страна на участниците. EuroViral е единствено по рода си събитие с уникален дух. Надяваме се, че то ще расте и ще разпространява вирусната креативност не само в Бургас, но и в цяла Европа."
ЕuroViral e фестивал, който се стреми да създаде платформа за събиране, класифициране и оценяване на видео материали с вирусен ефект на разпространение, чиито автори са професинални дигитални артисти или аматьори от Европа, Русия и ОНД. Журито се състои от водещи европейски експерти в дигиталния пиар, маркетинг, реклама и социалните медии - участници в световния форум за комуникации WCF, Давос, Швейцария: www.forumdavos.com. Сред тях са Ален Юро (президент на IAB Europe), Джанни Каталфамо (дигитален директор на Ketchum Pleon, Europe) и Аделе Саваресе (главен редактор на Ninja Marketing). Фестивалът има ключови партньорства с влиятелни асоциации като IAB Europe, Асоциация на Комуникационните Агенции в Русия (АКАР) и Българското дружество по връзки с обществеността (БДВО). Официален партньор и домакин на събитието е Община Бургас.