Марио Пешев: Онлайн присъствието е задължително
Марио Пешев: Онлайн присъствието е задължително / netinfo

На 9 април в „Интер Експо Център" в София ще се проведе семинар „Интернет маркетинг с нулев бюджет".

Марио Пешев е един от лекторите на осмото издание на семинара. Той е WordPress консултант и технически ръководител в DevriX. Занимава се със софтуерна разработка на различни платформи и води обучения по програмиране от 2006-а година насам. Марио е сертифициран Java програмист, но има солиден опит и с PHP и Python, както и с други скриптови езици.

С какво е свързана дейността Ви в Интернет?

Аз съм WordPress консултант и технически ръководител на малко уеб студио. Работим по различни иновативни проекти за клиенти от Западна Европа, САЩ и Австралия. Водя обучения и лекции по уеб разработка и WordPress в България и чужбина.

Колко е важен e сайтът за успеха на един бизнес?

Повечето ни клиенти развиват бизнес модела си около сайт - платформи за недвижими имоти, маркетинг решения с Facebook интеграция, портали за управление на бизнеси онлайн, шаблони за сайтове за събития и др. Онлайн присъствието в днешни дни е задължително, а огромната конкуренция изисква повече креативност и изобретателност за разчупване на стереотипа. За щастие, налични са достатъчно свободни решения, които позволяват стартирането на мощен сайт с нулев бюджет.

Какво прави WordPress толкова ефективна платформа?

WordPress е най-популярната платформа за изграждане на сайтове онлайн. Последните статистики сочат, че над 20% от сайтовете онлайн в момента са базирани на WordPress. Платформата се използва като основен уеб продукт или допълнително решение от клиенти като: The New York Times, CNN, Forbes, GM, UPS, eBay, Sony, а WordPress.com е един от 20-те най-посещавани сайта в САЩ. WordPress прави възможно създаването на сайт за броени минути и стартиране на основна структура за работа в рамките на няколко часа. Разбира се, сериозните проекти отнемат години за работата на голям екип, но началното стартиране на продукт или идея може да се случи в рамките на един ден.

Какви похвати успяхте да усвоите за стартиране на успешни проекти с минималeн бюджет?

Преди няколко години валидирането на дадена идея беше твърде силноповлияно от техническата реализация. С помощта на WordPress мога да създавам виртуални брандове за часове и да тествам и оценявам различни идеи с минимални усилия, което ми позволява да се фокусирам върху бизнес модела и креативността. WordPress има безплатни хранилища с шаблони и разширения за различни случаи, включително за създаване на електронен магазин или сайт за недвижими имоти. Специфичните изисквания отнемат време, но ако адаптирате модела си до това, което се предоставя от готовите решения, може да стартирате идеята си с готови компоненти.

Какъв съвет ще дадете на стартиращите бизнес, които не разполагат с голям бюджет за маркетинг?

Залагайте на креативността и на решаването на нишови проблеми. С помощта на приятели, социални мрежи и блогове може да достигнете до достатъчно потенциални клиенти, които да оценят идеята ви за стартиращия цикъл, докато генерирате начален приход за допълнителен бюджет за маркетинг и реклама.

Повече за семинарa „Интернет маркетинг с нулев бюджет", както и кои ще са останалите теми и лектори, можете да научите на сайта на събитието: http://zero-marketing.com/.