Южнокорейският автомобилопроизводител Hyundai представи екологичния концептуален модел Blue-Will Plug-in Hybrid на автосалона в Детройт. Четириместният седан представлява своеобразен „изпитателен полигон" за множество новаторски идеи, като слънчеви елементи на покрива, електронно-цифрова система за управление (drive by wire), литиево-полимерни батерии, сензорни бутони и други.
На външен вид автомобилът запазва характерния за последните модели на Hyundai „флуиден дизайн". Острите линии и покритата с цял панел долна част на купето допринасят за намаляване на въздушното съпротивление на колата. Предният светодиоден панел придава на автомобила изразителен футуристичен вид, а прибиращата се в багажника стойка за велосипеди допълва практичния му облик.
Първото, което прави впечатление в интериора, е модернистичната конзола за управление, в основата на която е интегрирано и арматурното табло. Традиционните уреди са заменени със свръхтънък светлодиоден дисплей от органично стъкло, върху което данните се изобразяват в ярки цветове и с висока разделителна способност. Върху изчистената централна конзола са монтирани сензорните бутони за управление на системата за вентилация и климатизация, селекторът на трансмисията и контролът на аудио и видео системите.
Задвижването на Blue-Will е поверено на 1,6-литров дизелов двигател с директно впръскване и мощност от 152 к.с., изработен изцяло от алуминий, и на 100кВт електромотор, свързани с безстепенна трансмисия. Колелата се задвижват директно от единия двигател, от другия или от двата заедно в зависимост от условията. Тази паралелна структура ще залегне в бъдещите хибриди на Hyundai, като дебютът й ще бъде в новата Sonata по-късно тази година.
За увеличаване на багажния обем резервоарът е поместен под задната седалка заедно с литиево-полимерния акумулатор, който може да се зарежда от потребителската електромрежа.
Една от впечатляващите новости в концептуалния модел Hyundai Blue-Will е термогенераторът - нова разработка на компанията, която повишава ефективността на автомобила като система. Горещите газове от двигателя биват отвеждани в термогенератор, който превръща топлината в електроенергия за захранване на спомагателните системи на колата. За намаляване на разхода на гориво и на вредните емисии допринасят и специалните гуми и спирачки с ниско съпротивление.