Ново широкомащабно международно изследване даде частично отговор на въпроса дали генетични фактори играят роля за успеха в училище. В проучването са били идентифицирани 74 генни вариации, свързани с нивото на образователния ценз, предаде Франс прес.
Предишно изследване, обхванало 100 000 души през 2013 г., позволи да се открият 3 генни вариации, свързани с броя на годините обучение.
Щастието ни е заложено в гените
Новото изследване е извършено от 253-ма учени и обхванало 300 000 души с европейски произход в 15 страни. То е сред най-широкомащабните генетични изследвания, извършени досега.
"Този път успяхме да идентифицираме много повече свързани с образователния ценз генни вариации, защото изследването бе по-широкомащабно", заяви Даниъл Бенджамин от Южнокалифорнийския университет в Лос Анджелис.
Влиянието на 74-те генни вариации, взети заедно, включително на откритите по-рано от същите учени три генни вариации, е съвсем малко. То обяснява едва 0,43 на сто от разликите в образователния ценз сред индивидите, отбелязаха учените.
Някои народи са родени да бъдат сърдити и нещастни
Предишни изследвания с близнаци показаха, че що се отнася до успеха в училище, най-малко 20 на сто от различията между индивидите се дължат на генетични фактори.
"Това означава, че вероятно има хиляди други генни вариации, които влияят върху нивото на образователния ценз, но повечето от тях все още не са открити", допълни Бенджамин.
Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър".
Източник: БТА