Атакуват онлайн реклами за избор на пол
Атакуват онлайн реклами за избор на пол / netinfo
Върховният съд на Индия пусна предизвестия до Google, Microsoft и Yahoo, задето рекламират продукти за избор на пола на ембрионите.

Сабу Матю Джордж внесе жалба срещу трите ИТ гиганта. Той заяви пред Ню Йорк Таймс, че рекламите били целенасочено ориентирани към индийските потребители. По думите му пред изданието всяка година в Индия се правят аборти на 900 000 женски ембриона. Модерните техники за проверка на пола на зародишите, като тази с ултразвук, стават все по-достъпни за всички социални прослойки в Индия.

Според Google съдът тепърва трябва да реши дали да приеме документите и да даде ход на делото, но интернет компанията е обещала да се запознае внимателно с доказателствата по случая. Активистите са успели да спрат подобни продукти, рекламирани в индийската преса, но компаниите все по-мащабно ги популяризират онлайн.

В документите по случая е изтъкнато също, че индийските телекоми и здравното министерство не са предприели мерки своевременно. Законодателството в страната държи отговорни доставчиците на услуги за съдържанието в интернет, освен ако те докажат, че не са били осведомени за естеството му или ако са направили всичко възможно, за да осигурят законността на това съдържание. В иска си срещу трите големи компании жалбоподателят претендира посочените сайтове с проблемни реклами да бъдат блокирани в Индия, докато не се съобразят със закона. /БГНЕС/