Продажбите на смартфони в света за първи път са били по-високи от тези на мобилните телефони през второто тримесечие на годината, регистрирайки повишение с 46,5% на годишна основа, показва изследване на „Гартнър".
Смартфоните са били двигателят на пазара на мобилни телефони в света, който е постигнал растеж от 3,6% през този период до 435 милиона продадени телефона. Мултифункционалните телефони, които позволяват достъп до интернет, са съставлявали 51,8% от продажбите на мобилни телефони през второто тримесечие. В същото време са били продадени само 210 милиона обикновени телефони, което представлява спад с 21% на годишна основа.
Най-голямо повишение на продажбите на смартфони е регистрирано в района на Азия-Тихоокеания (74,1%), в Латинска Америка (55,7%) и в Източна Европа (31,6%), съобщава анализаторът от Гартнър Аншул Гупта. Южнокорейската компания „Самсунг Електроникс" доминира на пазара със 107 милиона продадени апарата (от всички категории) през второто тримесечие или пазарен дял от 24,7%.
От тях 71 милиона са били смартфони (31,7% пазарен дял), което затвърждава водещата позиция на компанията в световен план. Следва американската „Епъл", която държи пазарен дял от 14,2% спрямо 18,8% година по-рано. „Самсунг" е лидер и на пазара на обикновените мобилни телефони, следван от „Нокия", чийто спад продължава.
Водещата финландска компания, която късно се обърна към смартфоните, притежава само 14% от пазара на телефони (от всички категории) спрямо близо 20% предишната година. Това се случва въпреки доброто приемане на гамата й смартфони Лумиа, снабдени с операционната система на Майкрософт, чиито продажби нараснаха със 112,7% между май и юни.
Гартнър предвижда, че през тази година ще бъдат продадени 1,82 милиарда мобилни телефона в света.