Въздушни таксита ще заместят междуградските автобуси

/ Подписват договор за доставка на първите нови автобуси за градския транспорт

До 2025 г. въздушни таксита ще се появят в много градове по света, съобщи Оливър Уокър-Джоунс, официален представител на компанията "Lilium", която произвежда алтернативни въздухоплавателни машини.

"Планираме да стартираме дейността си в няколко града по света до 2025 г., въпреки че в някои населени места услугата ще бъде пусната по-рано. Има голям интерес към нашия проект от страна на градските власти, но все още не сме решили къде точно ще започнем да предоставяме услугите си." - каза той пред РИА Новости.

„Порше“ ще произвежда въздушни таксита

Говорителят на компанията добави, че цената на "полетите ще бъде конкурентна в сравнение с пътуването с помощта на други превозни средства днес на подобни разстояния."

По-рано мюнхенската компания „Lilium“ проведе успешни тестове на прототип на въздушно такси, като устройството е оборудвано с 36 електрически реактивни двигателя, които позволяват вертикално излитане и кацане. Петместният автомобил, за разлика от малките самолети, няма волан, опашка и витла. Както е посочено от компанията „Lilium“, прототипът може да ускори до 300 километра в час, а максималният обхват е 300 километра.

„Нашите въздушни таксита са напълно електрически и не произвеждат емисии на въглероден диоксид. При стартиране произведеният шум е като от двигател на камион, но той не се чува по време на полета“, каза Уокър Джоунс.

Дядо Коледа открадна хеликоптер и изчезна в Бразилия

Според него устройствата вече преминават през различни сертификации, ръководството ще бъде организирано по такъв начин, че "да не създава пречки за редовния въздушен трафик".



Въздушното такси, за разлика от хеликоптера, е по-икономично и по-евтино от гледна точка на производството. Предполага се, че първоначално то ще бъде управлявано от пилоти, но след това ще бъдат разработени и безпилотни версии.

„На практика „Lilium“ ще се превърнат в алтернатива, не толкова на такситата, а на междуградските автобуси. Нужно им е много малко пространство, то е много евтино в сравнение с друга инфраструктура, което позволява проектът да бъде реализиран не само в градските райони, но и в малките градове и в региони, където няма автобусни или железопътни услуги. ” - обясни Уокър Джоунс.

Той добави, че производството на устройства първоначално ще бъде в Германия и сега се водят преговори къде точно ще бъде локализирано то.

БГНЕС