Турция пусна в продажба в Интернет възпоменателна монета по повод първа копка на Канал Истанбул, съобщи държавната телевизия ТРТ Хабер.
Ердоган даде заявка, че Канал Истанбул ще бъде завършен за 6 години
Монетният двор към министерството на финансите и държавната хазна е пуснало в продажба общо три хиляди сребърни монети, посветени на събитието, които ще бъдат продавани по 300 и 350 турски лири.
На 26 юни в Турция се състоя церемония за началото на изграждането на изкуствения канал през Истанбул - проект, анонсиран от турския президент Реджеп Тайип Ердоган през 2011 г. Строежът започна с полагането на основите на моста Сазлъдере. Това е един от шестте моста, които ще пресичат бъдещата водна артерия.
С церемония започна строителството на Канал Истанбул
Канал Истанбул ще свързва Черно море и Мраморно море. Каналът ще бъде с дължина 45 километра, с дълбочина 20,75 метра и минимална широчина 275 метра. Предполага се, че през Канала ще може да преминават по 160-180 кораба на ден с товароподемност до 300 хиляди тона.
Правителството твърди, че той ще облекчи трафика през Босфора и ще помогне за избягване на инциденти, но критиците му изтъкват, че каналът ще причини вреди на околната среда.
Ердоган даде заявка, че Канал Истанбул ще бъде завършен за 6 години
Монетният двор към министерството на финансите и държавната хазна е пуснало в продажба общо три хиляди сребърни монети, посветени на събитието, които ще бъдат продавани по 300 и 350 турски лири.
Yahu BARİ tek bir şeyi doğru hizalasaydınız ya. pic.twitter.com/qLPJNPojcP
— Aksel Ceylan (@akselceylan) July 1, 2021
На 26 юни в Турция се състоя церемония за началото на изграждането на изкуствения канал през Истанбул - проект, анонсиран от турския президент Реджеп Тайип Ердоган през 2011 г. Строежът започна с полагането на основите на моста Сазлъдере. Това е един от шестте моста, които ще пресичат бъдещата водна артерия.
С церемония започна строителството на Канал Истанбул
Канал Истанбул ще свързва Черно море и Мраморно море. Каналът ще бъде с дължина 45 километра, с дълбочина 20,75 метра и минимална широчина 275 метра. Предполага се, че през Канала ще може да преминават по 160-180 кораба на ден с товароподемност до 300 хиляди тона.
Правителството твърди, че той ще облекчи трафика през Босфора и ще помогне за избягване на инциденти, но критиците му изтъкват, че каналът ще причини вреди на околната среда.