Атлантия рискува да изпадне във фалит, ако италианското правителство й отнеме лиценза за управление на магистрали, осигурявайки само ограничена компенсация. За това предупреди главният изпълнителен директор на инфраструктурния холдинг Роберто Томази, цитиран от Ройтерс. Според него трябва да бъде намерен алтернативен компромис.
Трима са поставени под домашен арест заради трагедията на моста в Генуа
Атлантия стана обект на нападки, след като през август 2018 г. се срути бетонен мост, стопанисван от нейния филиал Аутостраде пер л'Италия (Autostrade per l'Italia), и 43 души загинаха в пристанищния град Генуа.
Холдинговата компания, която се контролира от фамилията Бенетон, управлява най-голямата платена пътна мрежа в страната - 3000 км.
Правителството в Рим обмисля да отнеме лиценза на Аутостраде и неотдавна прие мерки, намаляващи размера на компенсацията за предсрочно прекратяване на договор, ако концесионерът нарушава задълженията си.
Рухналият мост в Генуа не е бил поддържан от 25 години (ВИДЕО)
"С отнемането (на лиценза - бел. ред.) и намаленото изплащане (на компенсации - бел. ред.) рискуваме да фалираме, тъй като имаме неуредени кредитни линии за 10,5 милиарда евро", каза Томази в интервю за в. "Кориере дела сера".
Снощи Мудис (Moody's) понижи рейтинга на Атлантия за втори път в рамките на месец, сваляйки го още повече под инвестиционната степен.
Трима са поставени под домашен арест заради трагедията на моста в Генуа
Атлантия стана обект на нападки, след като през август 2018 г. се срути бетонен мост, стопанисван от нейния филиал Аутостраде пер л'Италия (Autostrade per l'Italia), и 43 души загинаха в пристанищния град Генуа.
Atlantia CEO warns of bankruptcy risk if concession revoked: paper https://t.co/nvdtmu8yVa pic.twitter.com/M52qV2WGnc
— Reuters (@Reuters) January 4, 2020
Холдинговата компания, която се контролира от фамилията Бенетон, управлява най-голямата платена пътна мрежа в страната - 3000 км.
Правителството в Рим обмисля да отнеме лиценза на Аутостраде и неотдавна прие мерки, намаляващи размера на компенсацията за предсрочно прекратяване на договор, ако концесионерът нарушава задълженията си.
Рухналият мост в Генуа не е бил поддържан от 25 години (ВИДЕО)
"С отнемането (на лиценза - бел. ред.) и намаленото изплащане (на компенсации - бел. ред.) рискуваме да фалираме, тъй като имаме неуредени кредитни линии за 10,5 милиарда евро", каза Томази в интервю за в. "Кориере дела сера".
Снощи Мудис (Moody's) понижи рейтинга на Атлантия за втори път в рамките на месец, сваляйки го още повече под инвестиционната степен.