Вестник "Московский комсомолец" съобщава, че причината за катастрофата на самолета "Як-42" край руския град Ярославъл е груба грешка на пилотите, които са забравили да изключат т. нар. стоянъчна спирачка, еквивалент на ръчната спирачка при автомобилите - елементарна грешка, популярна сред автомобилистите като "грешката на блондинката".
Вестникът се позовава на достоверен източник от авиационната промишленост, според когото това е било установено от разследващата комисия. Самолетът е потеглил по пистата за засилване с действаща "ръчна спирачка" и не е успял да набере достатъчно голяма скорост, за да излети. Освен това, твърди източникът на "Московский комсомолец", от разшифрованите записи на разговорите в кабината се разбира, че малко преди излитането командирът на екипажа на "Як-42" наредил на втория пилот да поеме управлението, като мотивирал заповедта си с това, че се почувствал зле. Задължение именно на командира е изключването на спирачката, но е възможно в момента на предаването на управлението пилотите да са забравили за нея и да не са обърнали внимание на светещия сигнал на таблото с индикатори.
Източникът не изключва, че когато самолетът е започнал да рулира, пилотите най-сетне са забелязали, че излитат "на ръчна" и са изключили спирачката, но вече е било твърде късно. Може би за изясняване на ситуацията ще помогне единственият оцелял при катастрофата, бординженерът Александър Сизов. Той се намира в тежко състояние и лекарите, макар да твърдят, че има всички шансове да се върне към нормален живот, засега не позволяват разговори с него. (БТА)
Самолетът „Як-42" се разби на 7 септември в 16.05 ч. московско време край Ярославъл. В него пътуваха състезатели и треньори на местния хокеен отбор „Локомотив", които летели за Минск за участие в мач. От 45-те пасажери в самолета оцеля само един, който е в тежко състояние и лекарите се борят за живота иу.