От есента публицистичните предавания по Нова ще бъдат изцяло вътрешни продукции
„Здравей, България" е най-гледаният сутрешен блок сред активното население в страната вече година и половина*, а централната емисия на „Новините на Нова" е лидер вече повече от три месеца, при същата таргет група*.
Медията постави на фокус създаването на силни новини преди повече от две години и предприе редица стъпки в тази посока - инвестира значително в подобряване качеството на новините като цяло, нова визия на новинарското студио, изграждане на най-модерния и технологичен нюзрум в страната, значително разширяване на екипа и привличане на изключителни професионалисти, както и непрекъснато въвеждане на иновации, за да отговори на променящите се изисквания и ритъма на зрителите.
След като лидерството на най-силните носители на „Новини и публицистични предавания" на медията вече е факт, Нова насочва усилията си върху публицистичните предавания, които от есента ще се правят изцяло с вътрешни ресурси. Това намерение бе оповестено от ръководството на медията преди година и като резултат от него в есенната програмна схема на Нова ще настъпят известни промени.
В седмицата от 31 август на екран отново ще се завърнат предаванията, които са били в летен отпуск, като „Часът на Милен Цветков" и "На кафе". Промените през уикенда включват нов начален час и удължена продължителност на съботно-неделния сутрешен блок „Събуди се" с водещ Мирослава Иванова. Предаването „Комбина", с водещи Лора Крумова и Галя Щърбева, вече ще се излъчва в неделя - в следобедния часови слот.
----------
„Здравей, България": Според резултатите на независимата международна пийпълметрична агенция Нилсен Адмосфер, резултатите сред населението в активна възраст (18-49 години) показват, че от началото на 2014 до момента, сутрешният блок на Нова е с по-добри резултати от тези на втората в класацията медия: „Здравей, България" има дял от зрителите 31.2%, докато „Тази сутрин" отчита едва 23.4%.
Централната емисия на Новините на Нова (в 19:00 часа): Централните новини на Нова също водят убедително: от началото на април до момента, емисията на Нова привлича средно 31.3% от зрителите, докато втората в класацията емисия е гледана от по-малко от 28%. Сходни са резултатите и при младата зрителска аудитория (18-34 години), където от началото на септември миналата година, до момента, новините на Нова имат дял от 30.0%, а емисията на bTV регистрира само 26.0%.