„Девин” и българгарчета призовават за отговорно поведение на пътя
„Девин” и българгарчета призовават за отговорно поведение на пътя / netinfo
В най-голямата компания на пазара на бутилирани води в България „Девин” АД призова заедно с български деца повече от 1 000 000 българи към отговорно поведение на пътя. Компанията разпространи в търговската мрежа в цялата страна послания върху големите семейни бутилки минерална и изворна вода с едноименната марка.

Съвместната акция на „Девин” и децата цели да насочи вниманието на българите към войната на пътя, която отнема годишно повече от 1000 човешки живота. Посланието е формулирано чрез въпрос, чиито отговор по презумпция не може да бъде отрицателен, уточниха от компанията. Носител на посланието са хартиени вратовръзки за бутилките, върху които заедно с риторичния въпрос са отпечатани и специално създадени от децата рисунки на тема „пътна безопасност”.

Поетата от „Девин” АД инициатива е част от ангажиментите на компанията към Европейската харта за пътна безопасност, която „Девин” подписа на официална церемония в Брюксел в края на миналата година. Целта на хартата е да обедини усилията на бизнеса, обществеността, правителствата и неправителствените организации във всяка от 27-те страни - членове на Европейския съюз за постигане на обща цел – намаляване наполовина на смъртните случаи в следствие на пътнотранспортни произшествия до 2010 г. Постигането на тази цел означава спасяване на 25 000 живота. Тогава от компанията обявиха, че възнамеряват да отправят апел към своите потребители за отговорно поведение на пътя, да поставят безвъзмездно пешеходни пътеки около училища с висока концентрация на трафик, както и да инициират часове на класа с ученици на тема „пътна безопасност”.