Турбо-фолкът като диагноза на общество в преход
Турбо-фолкът като диагноза на общество в преход / netinfo

Ексцентричният черногорски музикант Антоние Пушич, по-известен като Рамбо Амадеус, е създателят на популярния в Сърбия турбо-фолк. В този стил се използват комични елементи, като целта е със сатирични текстове и смесени музикални нюанси да се осмеят недъзите на съвременното общество. Турбо-фолкът е "диагноза" на общество в преход, в което различни естетически и етически критерии са деградирали и са се изродили, казва пред Дарик Рамбо Амадеус. Той например твърди, че магарето трябва да се приеме за световен символ на устойчивото развитие, тъй като то е трудолюбиво и скромно животно, което живее, без никому да пречи. Относно войните в Югославия музикантът обяснява как е по-трудно някой да се обяви против войната, отколкото да вземе оръжие и да се сражава.

Ето какво още разказа модерният философ Рамбо Амадеус в интервю за "Ники Кънчев Шоу" по Дарик, реализирано със съдействието на Елена Пенева и Цветан Цветанов. Преводът от сръбски е на Русанка Ляпова.

Николай Тихов: Вие сте създателят на турбо-фолка като стил, как се роди идеята за това?

Рамбо Амадеус: Всеки един от популярните жанрове ограничава по някакъв начин. Най-напред съм почитател на Стравински, Прокофиев, Шнитке, на руския деконструктивизъм. Също така на играта с контексти на Марсел Дешан. В този смисъл всеки един жанр ми е твърде тесен, а всъщност "жанровете" са творение на големите музикални магазини. Те си имат стилажи за всеки стил и колкото повече жанрове има, толкова повече компакт-дискове ще продават.