Коледа и Нова година са загубили предишното си значение за французите и са се превърнали в консуматорски празници, предаде ИТАР-ТАСС.
Според публикувано проучване на института за изследване на общественото мнение „Опиниънуей”, близо 60% от французите са готови да препродадат подаръците, които предстои да им направят близките им. През миналата година на подобна стъпка са били склонни с 10 на сто по-малко, отбелязват социолозите.
„По-рано процесът на получаване на подаръка имаше значително сантиментално значение, но днес нравите на французите са претърпели сериозни изменения”, смятат те. Най-забележима е промяната сред младите. Повечето французи на възраст 18-24 години не виждат нищо срамно в идеята да продадат по интернет подаръка, който не им е харесал. Много от хората на възраст от 25 до 34 години също смятат, че може да се извлича полза от подаръците, независимо от кого са поднесени, а в период на криза това дори е наложително, отбелязва БТА.
Въпреки това над 70 на сто от французите са заявили, че ще се срамуват, ако дарителят им научи, че подаръкът им е попаднал в напълно непознати хора. Затова най-често се препродават подаръците от далечни роднини. През последните години най-популярни са дисковете с музика или филми, следвани от компютърните игри. Книгите са на последно място.