Отспиването през уикенда помага за отслабване

Недостигът на сън нарушава метаболизма и хормоналния баланс

/ Thinkstock/Getty Images
Недостигът на сън нарушава метаболизма и хормоналния баланс
Отспиването през уикенда помага за отслабване, защото недостигът на сън нарушава метаболизма и хормоналния баланс, съобщи Ройтерс, позовавайки се на корейски учени.
 
"Недостатъчният сън е неизбежен в много случаи, но е рисков фактор за затлъстяване, високо кръвно налягане, коронарна болест на сърцето, както и за смърт" - каза ръководителят на изследването д-р Юн Чан-хо от болницата към Сеулския университет.
 
Кафе преди следобедната дрямка? Оказва се, че е ободряващо

Сънят е по-полезен от дрямката, защото е по-дълбок и следва естественият ритъм на тялото.
 
За да определят как сънят през уикенда се отразява на теглото, учените са използвали данни от национално изследване, обхванало 2000 души на възраст от 19 до 82 години. Резултатите показват, че хората, които се успиват през уикенда (около 43%), обикновено не си доспиват през работните дни. Тези, които стават и тогава рано, през седмицата често са на по-лек режим.

Thinkstock/Getty Images


Спете толкова, колкото иска тялото ви 
Индексът на телесната маса на поспаланковците обаче е по-нисък от този на ранобудниците. Разликата е малка, но статистически значима. Освен това, колкото повече спи човекът през уикенда, толкова по-нисък е индексът на телесната маса. Всеки допълнителен час сън води до 0,12 по-малък индекс.
 
"Хората, които спят по-малко, обикновено похапват повече през деня. Освен това те стоят по-дълго пред екраните" - каза Жан-Пиер Шапю от университета на Отава, който не е участвал в изследването. Според него 30-минутни упражнения, натоварващи сърцето, помагат много за добър сън.
БТА