Информацията за опасностите от пасивното пушене за домашните любимци може да бъде ефективна стратегия за кампаниите срещу тютюнопушенето, съобщи UPI.

Неочакван начин да се накарат пушачите да откажат цигарите е открит от екип от американски и китайски изследователи при анализ на ефективността на кампаниите срещу тютюнопушенето в социалните медии. Изследователите са установили, че най-въздействащи са били публикациите, описващи нови открития за въздействието на вредните вещества върху организма и рисковете от пасивното пушене за домашните любимци.

"Резултатите ни показват, че хората реагират най-силно на постове за негативните последици от тютюнопушенето върху живота на тези, за които ги е грижа, включително домашните любимци", обяснява един от авторите на изследването, Хонг Сюе от университета "Джордж Мейсън" във Феърфакс, САЩ. Той добави, че новите открития могат да бъдат от полза за бъдещи кампании срещу тютюнопушенето.

В проучването се отбелязва, че с помощта на технологията за машинно обучение са анализирани повече от 3500 публикации и над 28 000 коментара в социалните медии от 2018 г. до 2021 г.
БГНЕС