/ iStock/Getty Images
Коронавирусът промени правилата на бизнес етикета. През 2020 г. в бизнес етикета има поне едно ново правило, каза пред радио Спутник Татяна Николаева, специалист по етикет и бизнес протокол, съобщава ТАСС.

Не яжте на работното място, не оставяйте телефона на масата с включен звук и не разговаряйте с колеги на висок глас в откритото пространство на офиса - всички тези и други норми присъстват в бизнес етикета. Спазването на тези правила гарантирано подобрява отношенията с екипа и увеличава шансовете за получаване на насърчение от шефа.

През 2020 г. към обичайните норми беше добавена още едина. Специалистът по етикет и бизнес протокол Татяна Николаева уверява, че тази година колегите ви определено няма да ви простят кихане, кашляне или издухване на носа на работното място.

Спазвайки правилата на деловия етикет, трябва да разберете, че всички ние сме живи хора. Можем да кихаме, да духаме нос или да кашляме в офиса, но можете да правите това само, скривайки се зад носна кърпичка и не трябва да издавате страховити звуци. Ако имате нужда от нещо подобно, най-добре е да отидете в тоалетната и при сегашните обстоятелства трябва да се покриете, когато кашляте или кихате, защото може да ви бъде простено всичко, но не и разпространението на болестта , заяви специалистът по етикет.

Добре използваната носна кърпичка може да ви спаси от недоволството на колегите и подозренията за разпространението на вируси, смята Татяна Николаева.

Прилично е човек винаги има носна кърпичка в готовност, при това не хартиена. Кърпичка за еднократна употреба се ползва когато човек е хремав. Ако имате хрема, значи сте болен, което означава, че трябва да останете вкъщи, а не да сте в офиса. Трябва да имате прилично изглеждаща носна кърпичка. Прозяваме се, кихаме или кашляме, винаги трябва да я ползваме. Във всеки случай трябва да покрием устата си. Ако действията ни са прекъснали речта на някого, трябва да се извиним , обясни Татяна Николаева.
БГНЕС