Родената в Тунис актриса Клаудия Кардинале прогнозира, че протестите в Северна Африка ще продължават още дълго, докато настъпи така желаната тотална промяна. Италианската актриса в момента е в столицата ни и е специален гост на 15-тото издание на София филм фест. За българските журналисти тя даде близо едночасова пресконференция, по време на която призна, че преди години отново е била в нашата страна, но не можа да си спомни точно кога и защо. „Сигурно е било свързано с някой филм, не съм била на почивка”, уточни Кардинале.
72-годишната актриса ще получи тази вечер в зала 1 на НДК наградата на София за изключителните си заслуги към световното кино. След това ще бъде прожектиран и филмът „Гепардът” на Лукино Висконти, в който тя си партнира с Ален Делон и Джулиано Джема.
Ето най-любопитните моменти от пресконференцията на Клаудия Кардинале:
За работата й с режисьори като Лукино Висконти и Федерико Фелини.
Когато работихме с Лукино Висконти по „Гепардът”, в същия момент снимах и с Федерико Фелини. Това са страхотни моменти от моята кариера, защото тези двамата са големи режисьори. Много различни един от друг. При Лукино беше като на театър. С точен текст, с репетиции… При Фелини нямаше дори сценарий. Всичко беше въпрос на импровизация. Имах страхотно приятелство с тях.
Защо Клаудия Кардинале предпочита героините й в киното да нямат нищо общо с нея като характер?
Обичам да се променям, да бъда различна. Много е важно да можеш да се трансформираш пред камерата. Във филмите си аз съм била всякаква - от проститутка до принцеса. Не обичам да играе себе си през камерата.
Защо е отхвърлила десетки предложения да покаже тялото си във филми, в които е участвала?
Винаги съм отказвала. Предлагали са ми много пъти и винаги съм казвала: Не, няма да стане! Не желая да показвам тялото си! Спомням си, че и за "Професионалистите" Ричард Брукс ме искаше гола. Много ме молеше. И на него му казах, че няма да го направя.
Как една актриса може да се опази в света на киното?
За да работиш тази професия трябва да си много силен човек. Иначе рискуваш да изгубиш себе си, да не знаеш кой си. Във филмите, в които се снимаш, ти трябва непрекъснато да се променяш. Но това е само за пред камерата. След като всичко свърши ти отново трябва да бъдеш себе си.
Как избира ролите си?
За мен много важен е сценарият. И режисьорът, разбира се. Ако не ги харесам тях, просто отказвам ролята. Но в това отношения съм щастливка. Никога не съм се обаждала на някого, за да си търся работа. Винаги мен са ме търсили.
За красотата й, дори на 72.
Аз по-скоро съм фотогинична, не се намирам за красива. Не е чак толкова важно дали си красива или не. Номерът е да можеш да предизвикваш някаква емоция у хората, докато те гледат. Това е важно.
Тайната на добрия външен вид на всяка жена.
На първо място аз не съм фен на пластичната хирургия, на лифтинга и подобни неща. Жените трябва да бъдат такива каквито са.
*Използвани са въпроси и на други медии.