Билбордовете с реклами на атлетични голи мъже до кръста въздействат не само на дамите, а и на другите мачовци, установи австралийско проучване, цитирано от в. "Дейли мейл".
Когато се сблъскат с подобни фотоси, представителите на силния пол са склонни да поемат по-големи финансови рискове и харчат пари, без много да му мислят.
Когато пък дамите видят полуголи свои посестрими, за разлика от мъжете, те не се впускат в рискови парични ситуации. Според екипа на Юджин Чан от Технологическия университет в Сидни, ако искат банките да привлекат повече клиенти от мъжки пол, те просто трябва да поставят пред входовете им постери с голи до кръста мачовци. В експериментите участвали 180 хетеросексуални доброволци от мъжки и женски пол. Те били разделени на групи и им били показвани снимки от рекламни кампании.
Австралийският екип констатирал, че когато хетеросексуалните мъже видят изображение на друг, физически привлекателен мъж, те го считат като конкурент в привличането на атрактивна партньорка. Поради тази причина по-малко атрактивният индивид е склонен на рискове, за да увеличи благосъстоянието си, тъй като жените се впечатляват силно и от материалните блага.
Реакцията е подсъзнателна и е била еволюционно фиксирана в мъжкия модел на поведение. Доброволците, които се оценявали като по-малко атрактивни, поемали по-високи финансови рискове, при вида на "красива конкуренция".
Източник: БТА