Диетолог препоръча най-здравословните съчетания на храни

Диетолог препоръча най-здравословните съчетания на храни
Диетолог препоръча най-здравословните съчетания на храни / Thinkstock/Getty Images

Човек може да знае какви са полезните съставки на храните, но в повечето случаи няма представа как те се усвояват от организма. Съчетаването на някои продукти допринася да бъде извлечена най-голяма полза от тях и така да бъдат избягнати редица болести, каза диетологът Роб Хобсън, цитиран от в. "Дейли мейл".

Днес е полезно, утре - вредно: 9 мита за здравословното хранене

Полезните съставки на храните се освобождават в процеса на дъвчене и храносмилане под действието на ензими. Готвенето също улеснява усвояването им. Суровите моркови, например, са отличен източник на фибри, но готвенето им дава възможност на организма да извлече повече от полезните каротиноиди. Подобен ефект има и комбинацията на някои полезни съставки.

Истини и митове за здравословното хранене

Подправянето на доматите със зехтин улеснява усвояването на каротиноидите в тях. За целта са необходими 3 до 5 гр мазнини.

Каротиноидите, които са характерни за оранжевите и червените храни, са антиоксиданти и предпазват от болести.

Друго много подходящо съчетание е на мляко и мед. Млякото съдържа аминокиселината триптофан, която изгражда два хормона в мозъка - серотонин и мелатонин. Въглехидратите, като тези в меда, улесняват усвояването на триптофана, защото освобождаването на инсулин намалява съперничеството на други аминокиселини.

Учени откриха грешка в препоръките за здравословно хранене

Много полезна комбинация е на банани и кисело мляко. Киселото мляко е богато на калций. От научни изследвания е известно, че храните с инулин, като бананите, помагат за неговото усвояване.

Зеленият чай трябва да се пие с лимон, защото той улеснява усвояването на антиоксидантите.

Много здравословна комбинация е на зелен фасул и карфиол. Зеленият фасул съдържа желязо, а карфиолът - витамин С, който улеснява неговото усвояване.

Пет лечебни храни за здрав стомах

Куркумата и черният пипер също са добра комбинация. Куркуминът в куркумата има противовъзпалителни свойства, но се усвоява трудно. Това става по-лесно при наличието на пиперин, на който е богат черният пипер.

Отлична комбинация е сьомга със сметана. Сьомгата е сред малкото храни, съдържащи витамин D. Той улеснява усвояването на калций, на който е богата сметаната, пише БТА.

Още за здравословното хранене:

Как трябва да се хранят жените според възрастта си

Храните, които укрепват имунната система

Четири неща, които да избягвате на празен стомах