Струва ли си предизборно ТВ-студио да струва 2 млн. долара?
Струва ли си предизборно ТВ-студио да струва 2 млн. долара? / netinfo

Твърде е вероятно да сте гледали репортажи за конференцията на републиканците в Тампа по CNN. Все пак, едва ли хващате друга американска телевизия, а и CNN не прекаляваше с 24-часово отразяване. Навярно сте видели прочутото студио/бар/ресторант CNN Grill, от което се излъчваше ток-шоуто на Пиърс Морган, но също и сутрешен блок, новини, преки включвания и т.н. Всички звезди на републиканците минаха през CNN Grill - кой за бира, кой за участие по телевизията, кой просто на път за залата...

Струва ли си предизборно ТВстудио да струва 2 млн долара
netinfo

"Прегледахме много възможности за нашето студио," разказва Сам Фийст, шеф на бюрото на CNN във Вашингтон. "Искахме да бъдем максимално близо до залата на конференцията. В крайна сметка се случи така, че трябва задължително да минеш през CNN Grill, за да стигнеш до конференцията." В крайна сметка се оказа точно така - CNN инвестираха сериозна сума, говори се за 2 милиона долара, за безспорно най-ефектното ТВ-студио. Дали този разход ще има ефект за медията?

Струва ли си предизборно ТВстудио да струва 2 млн долара
netinfo

Струва ли си предизборно ТВстудио да струва 2 млн долара
netinfo

Иначе, концепцията "CNN Grill" не е нова - американският новинарски канал започва да отразява конференциите на републиканци и демократи по този начин за първи път през 2004 година.

Някои от конкурентите на CNN също имат специални студия, различни от стандартните. Bloomberg например работят чрез Bloomberg Link - зона за почивка, предаване на живо, неформални срещи. На стойност почти 1 милион долара, Blooomberg Link струва ужасно много, но поне не е най-скъпото мобилно медийно студио.

Струва ли си предизборно ТВстудио да струва 2 млн долара
netinfo

Струва ли си предизборно ТВстудио да струва 2 млн долара
netinfo

Освен виртуален аквариум (наистина има такава джаджа) и големи канапета за релакс, Bloomberg Link е основно телевизионно студио, от което се излъчваше отразяването на конференцията на републиканците. Колкото и да е невероятно за нашите мащаби, Blooomberg - без да е водещ телевизионен канал в Щатите - изпрати почти 90 журналисти да работят за отразяването на конференцията в Тампа.

Струва ли си предизборно ТВстудио да струва 2 млн долара
netinfo

CNN също имаха огромен екип, но освен място за срещи и почивка, CNN Grill предлагаше непрекъснато храна, напитки и - все пак това е основното - живи телевизионни предавания. Всичко това на прогнозна стойност от 2 милиона долара. Специално изграденият бар/ресторант имаше всички възможности на ТВ-студио, но в същото време беше помислено и за гостите - безплатен безжичен интернет, зарядни кабели на всяка маса, хубава бира и т.н.

Тази седмица мексикански ресторант в Шарлот, Северна Каролина, ще бъде преобразен като CNN Grill, за да може медията да предава на живо конференцията и на демократите. Може би още 2 милиона долара? Дали си струва?

Повече за Барак Обама и Мит Ромни - кандидати за президент на САЩ - четете в специалния блог на Константин Вълков www.2012-usa-elections.com.