Вотът в Пловдив беше контролиран, коментира в ефира на Дарик социологът Антоний Гълъбов. До обяд основната част от сигналите бяха за незаконна реклама и агитации от страна на конкурентните партии. Картината се промени радикално следобед, когато започна „огледална игра" на политическите сили. Тя се изрази във взаимни обвинения за купуване на гласове, обобщи Гълъбов.
„В цялата страна изборите са белязани с некомпетентност и партизанщина. Причината не е толкова в организирания хаос. Трудно е да се разграничат проявите на некомпетентност от тези на умисъл, когато става дума за контролиран вот. Неглижиран беше всеки опит за смислена критика", каза Гълъбов. Той призова за преосмисляне на цялостната концепция на изборния кодекс.
Социологът определи информационната кампания около изборите като неефективна. Общините бяха задължени 40 дни преди изборния ден да публикуват избирателните списъци. Не съм убеден, че навсякъде в страната тази заповед е била изпълнена, каза още социологът от „Прозрачност без граници". Публикуването им в интернет не е достатъчно, защото не всички хора имат достъп до мрежата, допълни той.