В
София има предварително подготвен хаос в последните няколко години с уличната реклама и така някой печели. Това каза главният архитект на столицата
Петър Диков при обсъждане на новата рекламна наредба, която предстои да се одобрява от Столичния общински съвет този четвъртък.
Главният архитект направи констатацията припомняйки, че старата общинска наредба за рекламните елементи и преместваеми съоръжения беше атакувана в съда и Върховният административен съд я отмени. Петър Диков обаче не конкретизира пред комисията по устройство на територията към СОС име, организация или институция, която има интере от рекламния хаос по улиците на града. В същото време изрази убеденост, че и новата наредба ще бъде обжалвана, тъй като целта й е въвеждане на ред. „Ново обжалване ще е индикация доколко сме прави", каза
Диков. Главният секретар на кметството подчерта, че в момента общината няма правна уредба за рекламата в града, което налага приемането на новия документ и влизането му в сила от Нова Година.
Разглежданата рекламна наредба, с малки промени е внесената в началото на годината, изготвена от администрацията на столичния кмет, но не приета от стария общински съвет. Според нея града се разделя на четири зони заразполагане на рекламни елементи и преместваеми съоръжения. В първа зона – идеалният център се забранява разполагането на такива съоръжения. Таксата за поставяне на билбордове например в другите зони зависи от местоположението. Освен това се предвижда общината да взима такса вече и от рекламни елементи в частна собственост. Очаква се след приемането на наредбата да се премине и към концесиониране на дейността. Очакваните приходи след въвеждане на новата наредба са около 10 млн. лв при не повече от 3 млн. лв досега. Най-високата санкция предвидена в наредбата за нейното нарушаване е 50 000 лева.