Уличната реклама в София - на концесия
Уличната реклама в София - на концесия / netinfo

Дейността с външна реклама в София да се отдаде на концесия. Това предлага главният архитект на столицата Петър Диков. Очаква се през септември в Столичния общински съвет да бъде внесена нова наредба за рекламата в града, изработена от администрацията на кмета Бойко Борисов, която позволява отдаването на концесия на уличната реклама.

От общинския съвет пък внесоха днес във Върховния административен съд обжалване срещу решението на градския съд за отмяна на приетата миналата година наредба за преместваемите обекти и рекламни съоръжения.

Рекламната дейност в София може да се поеме на концесия от една фирма или от няколко, които да се грижат за уличната реклама по зони, на каквито е разделен града и от които се образуват и тарифите. По повод решението на градския съд за отмяна на приетата миналото лято наредба за преместваемите обекти и рекламни съоръжения кметът подчерта, че обжалването е безсмислено, защото за всички било ясно, че тази наредба не работи.

Кметската администрация изработи преди няколко месеца отделна наредба за рекламната дейност, но тя не стигна до гласуване от общинския съвет, защото одобри промени в приетия миналата година документ.

Председателят на комисията по нормативна уредба Милена Стефанова коментира, че решението на градския съд, което е от 12 юли, но е получено в общината преди три дни е недопустимо, неправилно и нецелесъобразно. Според нея съдът се е съобразил само с частни интереси, а не с обществените. Стефанова категорично подчерта, че има субекти, които не искат ред в дейността с външната реклама в града. Тя допълни, че нормативен документ може да се отменя от съда само, ако заложеното в него застрашава живота и здравето на хората и националните интереси, а наредбата за преместваемите обекти и рекламни съоръжения не съдържа такива предпоставки.

Стефанова беше категорична, че ако документът бъде отменен, хаосът с рекламата в града ще се увеличи, като по улици, фасади и паркове ще се появят все повече кичозни рекламни елементи. Докато няма крайно решение наредбата е в сила, допълни тя.