Важни обществени сектори ще загубят десетки милиони еврофинансиране заради лошо изпълнение на оперативните програми. 6 от 10 оперативни програми не са успели да постигнат заложените цели по част от приоритетите си към края на 2018 г.
Така десетки милиони евро, заделени като резерв за добро управление по тях, ще бъдат загубени за съответните мерки и ще бъдат пренасочени към дейности с по-добро усвояване на средствата, съобщава вестник "Сега". Това ще оголи сфери като жп транспорта, управлението на трафика, борбата със свлачищата. Ще бъде засегнато и еврофинансирането на научните изследвания, както и Програмата за развитие на селските райони. Това става ясно от предоставена от кабинета справка за изпълнението на оперативните програми към края на 2018 г. Всички оперативни програми това лято подлежат на задължителна оценка в ЕК за постигането на заложените междинни за програмния период цели, като програмите с неизпълнени показатели ще загубят 6% от финансирането на съответните приоритети, заложени като резерв. При особено слабо изпълнение е възможно и спиране на междинните плащания.
Съдът наложи глоба от 2000 лева за неверни данни при получаване на средства по европроект
Най-критично е положението в Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ и Програмата за развитие на селските райони, става ясно от предоставената от Министерски съвет (МС) справка.
По Оперативна програма „Транспорт“ не са изпълнени заложените цели по 2 от общо 4 приоритетни оси. Изпълнението е лошо по приоритетна ос „Развитие на железопътната инфраструктура по основната Трансевропейска транспортна мрежа“, по която по последни данни са изплатени едва 12,9% от заложените средства, и по приоритетна ос „Иновации в управлението и услугите - внедряване на модернизирана инфраструктура за управление на трафика“ с 6,92% реално изплатени средства.
Оперативна програма призовава за грижа към природата с 3D мапинг проект
По тези приоритети е заложен резерв за добро изпълнение в размер на 40,4 млн. евро при жп транспорта и 4,4 млн. евро за иновациите. Неизпълнението е съществено - показателите са постигнати до 65%, което може да доведе до спиране на междинните плащания. Парите ще бъдат пренасочени съответно към проекти от пътната инфраструктура и дейности в областта на интермодалността на превоза на пътници и товари.
От стенограмите на последните комитети за наблюдение на програмата обаче става ясно, че залогът е много по-голям - възможност от огромна загуба на средства заради висящ проект за 1,3 млрд. лв. Става дума за модернизацията на жп участъка Елин Пелин - Костенец. Мегапоръчката затъна в десетина съдебни дела и отмяна на класирането на първа инстанция в КЗК след открити серия от закононарушения в класирането.
Така десетки милиони евро, заделени като резерв за добро управление по тях, ще бъдат загубени за съответните мерки и ще бъдат пренасочени към дейности с по-добро усвояване на средствата, съобщава вестник "Сега". Това ще оголи сфери като жп транспорта, управлението на трафика, борбата със свлачищата. Ще бъде засегнато и еврофинансирането на научните изследвания, както и Програмата за развитие на селските райони. Това става ясно от предоставена от кабинета справка за изпълнението на оперативните програми към края на 2018 г. Всички оперативни програми това лято подлежат на задължителна оценка в ЕК за постигането на заложените междинни за програмния период цели, като програмите с неизпълнени показатели ще загубят 6% от финансирането на съответните приоритети, заложени като резерв. При особено слабо изпълнение е възможно и спиране на междинните плащания.
Съдът наложи глоба от 2000 лева за неверни данни при получаване на средства по европроект
Най-критично е положението в Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ и Програмата за развитие на селските райони, става ясно от предоставената от Министерски съвет (МС) справка.
По Оперативна програма „Транспорт“ не са изпълнени заложените цели по 2 от общо 4 приоритетни оси. Изпълнението е лошо по приоритетна ос „Развитие на железопътната инфраструктура по основната Трансевропейска транспортна мрежа“, по която по последни данни са изплатени едва 12,9% от заложените средства, и по приоритетна ос „Иновации в управлението и услугите - внедряване на модернизирана инфраструктура за управление на трафика“ с 6,92% реално изплатени средства.
Оперативна програма призовава за грижа към природата с 3D мапинг проект
По тези приоритети е заложен резерв за добро изпълнение в размер на 40,4 млн. евро при жп транспорта и 4,4 млн. евро за иновациите. Неизпълнението е съществено - показателите са постигнати до 65%, което може да доведе до спиране на междинните плащания. Парите ще бъдат пренасочени съответно към проекти от пътната инфраструктура и дейности в областта на интермодалността на превоза на пътници и товари.
От стенограмите на последните комитети за наблюдение на програмата обаче става ясно, че залогът е много по-голям - възможност от огромна загуба на средства заради висящ проект за 1,3 млрд. лв. Става дума за модернизацията на жп участъка Елин Пелин - Костенец. Мегапоръчката затъна в десетина съдебни дела и отмяна на класирането на първа инстанция в КЗК след открити серия от закононарушения в класирането.